افزایش ۱۶ درصدی هزینه برق پرمصرف‌ها در زمان پیک بار

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: افزایش قیمت امسال برق تنها هفت درصد بوده و برای مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد افزایش در زمان پیک بار بوده است و حدود ۲۰ درصد مشترکان استان اصفهان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید علاقمندان امروز دوشنبه _۱۴ بهمن ماه_ در نشستی خبری با بیان اینکه ارزش پروژه‌های انجام شده تا به حال ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: در بخش توسعه که شامل برق‌رسانی به ۲۸ هزار مشترک جدید با مبلغی بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان بوده همچنین در حوزه روشنایی شامل توسعه و سرویس‌های مرتبط با روشنایی معابر شهری و روستایی است، بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان پروژه‌های جدید در استان افتتاح شده است.

وی گفت: امسال با انجام بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با هزینه ۴۰ میلیارد تومان رکورد بی سابقه‌ای در ۱۰ سال گذشته در این شرکت به ثبت رسیده است، همچنین در حوزه هوشمندسازی انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای فهام یا هوشمند در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.

علاقمندان با اشاره به اینکه در سال جاری تعدادی از مشترکان مخارج بالا مجهز به کنتورهای هوشمند شدند، افزود: برای این مشترکان هیچ نوع قرائتی انجام نمی‌شود همچنین با تعمیرات و بهینه سازی تأسیسات با رقمی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان باعث شده تا بتوانیم که به کاهش ۲۰۰ دقیقه خاموشی در سال دست پیدا کنیم که این رقم نسبت به پنج سال قبل کاهش ۷۵ درصدی داشته است.

وی در خصوص رونمایی از طرح هما اظهار کرد: این طرح حوزه حوادث و اتفاقات شرکت را به صورت هوشمند رصد می‌کند تا برای مشترکان دارای کنتور هوشمند، اعلام خاموشی با برنامه قبل از شروع کار اطلاع‌رسانی شود، همچنین اعلام میزان خاموشی‌های اتفاقی در حین زمان خاموشی را انجام می‌دهد.

همه قبوض از طریق پیامک به اطلاع مشترکان می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ پایان برنامه پنج ساله شرکت توزیع برق استان خواهد بود، اظهار کرد: این برنامه پنج ساله طی برآوردی حدود ۸۵ درصد تحقق اهداف را در بر داشته و برنامه پنج ساله دوم این شرکت از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح قبض سبز برای همه مشترکان کشور انجام شد، افزود: شماره تلفن‌های بیش از ۳۶ میلیون مشترک کشور جمع آوری شد و در استان اصفهان هم از آبان ماه امسال هیچ قبض کاغذی صادر نشده و همه قبوض از طریق پیامک به اطلاع مشترکان می‌رسد.

علاقمندان با اشاره به اینکه پرداخت‌های الکترونیکی به ۵۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده با اهتمام مشترکان اصفهانی پرداخت‌های الکترونیکی به صدرصد افزایش یابد که این امر نیازمند شناخت مردم از پرداخت‌های الکترونیکی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان درخصوص افزایش قیمت‌ها با روند حذف قبوض کاغذی اظهار کرد: باتوجه به گستردگی این پروژه شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت‌ها در پی حذف قبوض رخ داد که باید بگوییم افزایش قیمت امسال برق تنها هفت درصد بوده و برای مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد افزایش در زمان پیک بار بوده است که حدود ۲۰ درصد مشترکان در استان را شامل می‌شود.

وی درخصوص شیوه‌های دریافت قبض برق برای مشترکان، توضیح داد: از پنج طریق مشترکان برق می‌توانند قبض خود را دریافت کنند که این شیوه‌ها شامل دریافت اطلاعات قبل از سایت شرکت برق، نرم افزار نیرونگار، پیامک، تلفن ۱۵۲۱ و از طریق پی اس تی ها شهروندان می‌توانند قبوض غیرکاغذی خود را دریافت و اطلاعات مصرف خود را مشاهده کنند.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در پاییز امسال

علاقمندان با تأکید بر اینکه در سال جاری با افزایش مصرف مشترکان روبرو بودیم، گفت: افزایش مصرف برق در سال‌های گذشته تنها محدود به فصل تابستان بود اما امسال در پاییز هم ۱۳ درصد افزایش مصرف برق مشترکان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به افتتاح سامانه سمیع (مکالمه به جای مراجعه) در دو سال گذشته اظهار کرد: این سامانه منحصر به فرد است و در ۲۳ شهرستان از استان برقرار بوده و همه درخواست‌های مردم در خصوص شرکت برق را با شماره ۳۸۱۲۱ در شهر اصفهان و ۳۷۱۲۱ در شهرستان‌ها به این شرکت منتقل می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص انشعابات شبکه برق در محدوده رینگ چهارم شهر اصفهان افزود: در محدوده رینگ چهارم در برخی محل‌ها با تقاطع شبکه برق روبه‌رو بودیم و در این محدوده حدود ۱۰ یا ۱۲ نقطه تقاطع داشتیم و امروز تنها یک نقطه باقیمانده است که مشکل این یک نقطه هم تا پایان بهمن ماه حل می‌شود، بیشترین میزان گذر رینگ چهارم در منطقه شهر اصفهان است و وجود این تقاطع‌ها بیشتر در مناطق شاهین شهر و دولت آباد بوده است.

تلفات شبکه به ۷.۴ درصد رسیده است

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد: در چهار سال اخیر توانستیم تلفات شبکه را به ۷.۴ درصد برسانیم و این درصد بهترین میزان تلفات در کشور محسوب می‌شود، همچنین هدف بعدی ما فعالیت بدون حادثه بود که رسیدن به ۱۳۹۸ روز بدون حادثه جز اهداف این برنامه بود و امروز در پایان این برنامه یک هزار روز بدون حادثه در طول این سال‌ها داشته ایم.

رسول روستایی درباره ارائه خدمات غیرحضوری تصریح کرد: در این برنامه باید به ارائه ۹۸ درصد خدمات به صورت غیرحضوری می‌رسیدیم که با راه اندازی مرکز سمیع و مرکز ۱۲۱ کلیه خدمات برق ارائه می‌شود، ۹۰ درصد این خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که ۹۰ شهر و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ روستا در استان این خدمات غیرحضوری را دریافت می‌کنند.

باید از ۲۰۰ دقیقه خاموشی به ۴۰ دقیقه برسیم

وی پیرامون کاهش زمان خاموشی‌ها در استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ حدود ۷۷۰ دقیقه خاموشی داشتیم که امسال این رقم به حدود ۲۰۰ دقیقه در سال رسیده است، در این پنج سال خاموشی‌ها به یک چهارم کاهش داشته است، پیک بار از یک‌هزارو ۷۶۰ به یک‌هزارو ۸۶۰ مگاوات رسیده است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله جدید باید از ۲۰۰ دقیقه خاموشی به ۴۰ دقیقه برسیم، افزود: در این برنامه باید ۱۰۰ درصد خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شود و مراجعات حضوری به صفر برسد همچنین تلفات شبکه را به پنج درصد برسانیم و بتوانیم در انتهای برنامه به یک هزار و ۴۰۵ روز بدون حادثه دست یابیم.

روستایی با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در ایران بالاست، گفت: شدت مصرف انرژی در ایران حدود هفت برابر کشورهای توسعه یافته است بدین معنا که برای تولید یک کالا ۱۲ برابر انرژی بیشتری نسبت به دنیا مصرف می‌کنیم. 

کد خبر 408815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.