اجرای ۲۴۵۰ پروژه گردشگری در کشور/ ایران دومین کشور جهان در رشد صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دو هزار و ۴۵۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است، گفت: باتنوع محصولاتی که ایجاد می‌کنیم امید دارم و مطمئنم که گردشگری در آینده نه چندان دور جزء اقتصاد اول و دوم کشور خواهد بود.

علی اصغر مونسان صبح امروز _دوشنبه ۱۴ بهمن ماه_ در حاشیه افتتاح اقامتگاه بومگردی سهرودی اصفهان در گفت و گو با ایمنا، اظهار کرد: صنعت گردشگری در دنیا به اقتصاد دوم و سوم تبدیل شده است و پیش بینی می‌شود که به زودی به اقتصاد اول در دنیا تبدیل شود و سهم مهمی در اشتغالزایی نیز ایفا می‌کند. در کشور ما هم اینگونه است و در اشتغال بسیار خوب عمل کرده و با سرمایه گذاری اندک نسبت به سایر بخش اقتصادی ایجاد شغل کرده است.

وی با بیان اینکه گردشگری کشور روند بسیار خوبی طی می‌کرد، افزود: آمارهای ما در ۱۰ ماهه امسال به عدد هشت میلیون گردشگر خارجی رسید پیش بینی می‌کردیم با این روند به ۱۰ میلیون برسیم. نسبت به چهار میلیون و ۶۰۰ گردشگر که قبلاً تکرار می‌شد، رشد بسیار خوبی داشتیم و سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۹ ایران را دومین کشور در صنعت گردشگری و سرعت رشد معرفی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد که گردشگری در کشور ما پا گرفته و به اقتصاد مهم تبدیل می‌شود. اتفاقاتی افتاد و اثراتی روی این صنعت داشت که خیلی نگران نیستیم چرا که اعتقاد داریم همه فعالان گردشگری در کنار هم قرار می‌گیرند و یک بار دیگر وضعیت را به حالت نرمال بر می‌گردانیم چنین اتفاقاتی پیش از این در دنیا افتاده است، مصر، ترکیه، در مقاطعی درگیر این اتفاقات بودند و گردشگری هم به سرعت تأثیر می‌پذیرد. در آنجا هم اتفاق افتاد و فراموش شد.

مونسان با اشاره به برنامه‌های جدید وزارت و اضافه شدن بوتیک هتل‌ها و افزایش بومگردی و عبور آن‌ها از دو هزار واحد، گفت: یکی از مزیت‌های بزرگ گردشگری کشور بناهای تاریخی بی‌نظیر ما است که به اقامتگاه و هتل تبدیل می‌شود. این هتل‌ها با بناهای زیبایی که در معماری شأن وجود دارد و تجهیزاتی که برگرفته از هنر و فرهنگ هنر ایرانی است باعث جذب گردشگران می‌شود چون تجربه فضاهای هتل پنج ستاره را دارند و به ایران می‌آیند که این فضاها را ببینند.

وی با بیان اینکه در سفر به اصفهان در حدود ۲۷۱ میلیارد تومان پروژه را افتتاح می‌کنیم، تصریح کرد: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان اصفهان در بخش گردشگری سرمایه گذاری می‌شود. دولت تمام توان خود را گذاشته و از بخش گردشگری حمایت می‌کند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دو هزار و ۴۵۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است، گفت: با تنوع محصولاتی که ایجاد می‌کنیم خیلی امید دارم و مطمئنم که گردشگری در آینده نه چندان دور جز اقتصاد اول و دوم کشور خواهد بود.

کد خبر 408797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.