کاشت بذر گونه‌های گیاهی مقاوم در بام ملایر

شهردار ملایر گفت: به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، بذر گونه‌های گیاهی مقاوم به شرایط نامساعد طبیعی در ضلع شمال شرقی بام ملایر کاشته شد.

به گزارش ایمنا، حسین بابائی با اشاره به تخریب جنگل ها و دخالت انسان ها در نابودی گونه های بومی گیاهان، اظهار کرد: این طرح به منظور احیاء و حفظ گونه‌های گیاهی مقاوم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌، خشکسالی، چرای بی‌رویه دام، قطع درختان، احداث راه‌های روستایی و بین شهری و جنگل خواری از موارد مؤثر در تخریب مراتع و جنگل هاست، تصریح کرد: امسال کاشت بذر گونه‌های گیاهی مقاوم، مناسب با شرایط بومی منطقه انجام می شود.

شهردار ملایر ابراز امیدواری کرد: امید است این اقدام، نویدبخش و سرآغازی برای برگزاری مراسم و برنامه‌های بهتر و گسترده‌تر برای توسعه پوشش گیاهی منطقه باشد.

بابائی از برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی کودکان چهار تا ۱۱ ساله همزمان با دهه فجر و به مناسبت هفته درختکاری، با موضوع «شهری که من دوست دارم» خبر داد.

وی با بیان اینکه این مسابقه در راستای اهداف فرهنگی سازمان و با هدف رشد و پرورش خلاقیت کودکان، ویژه رده سنی چهار تا ۱۱ سال برگزار می شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را با ذکر نام و نام خانوادگی، نام مدرسه و شماره تماس تا ۳۰ بهمن ماه به دبیرخانه سازمان به نشانی میدان استقلال، طبقه دوم ترمینال برون شهری تحویل دهند.

شهردار ملایر یادآور شد: پس از ارزیابی و داوری نهایی از نفرات برتر در مراسم روز درختکاری تقدیر می شود و با برپایی نمایشگاه، آثار ارسالی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 408792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.