اطلاعات بیش از ۱۱ هزار پلاک در منطقه سه برداشت شد

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج گفت : در راستای اجرای طرح ممیزی املاک از ابتدای سال ۹۷ تاکنون اطلاعات ۱۱ هزار و ۲۷۵ پلاک در حوزه شهرداری منطقه سه برداشت شده است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله سیف پناهی با بیان اینکه طرح ممیزی املاک در سطح منطقه سه همچنان در حال اجرا است، اظهار کرد: به هنگام‌سازی پایگاه داده املاک یک موجودیت زیرساختی و ماندگار برای درآمدزایی شهرداریها است و ایجاد بانک اطلاعاتی مکانی یک ابزار کلیدی در امر پایش توسعه شهرها محسوب می شود.

وی ادامه داد: دسترسی سریع به اطلاعات دقیق املاک یکی از مهمترین پیش نیازهای تصمیم گیرندگان عرصه برنامه ریزی شهری است و نیاز به اطلاعات دقیق و به روز قطعات ملکی در محدوده شهری انجام ممیزی املاک را ضروری می سازد.

سیف پناهی تصریح کرد: طرح ممیزی املاک در راستای جمع آوری اطلاعات موقعیت املاک شامل محله، ناحیه، نشانی، وضعیت ملک، مشخصات زمین، مشخصات تملک آن و سال احداث و اطلاعات معابر، اطلاعات سندی و اطلاعات فعالیت ها در مدت زمان معین مشخص انجام می شود.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج هدف از اجرای این طرح را ایجاد درآمد پایدار در جهت مدیریت شهری مناسب، ایجاد بستر مناسب جهت هوشمندسازی، ثبت و نگهداری املاک به صورت سیستمی و شناسنامه دار کردن شهر براساس کد نوسازی و اطلاعات ممیزی عنوان کرد و گفت: از ابتدای آغاز طرح ممیزی املاک در سطح شهر سنندج تا کنون اطلاعات املاک نواحی منفصل نایسر، ننله، حسن آباد و شهرداری منطقه دو برداشت شده است.

وی از برداشت اطلاعات ۱۱ هزار و ۲۷۵ پلاک در حوزه شهرداری منطقه سه سنندج از آغاز ابتدای طرح در سطح این منطقه خبر داد و اضافه کرد: سال ۹۷ اطلاعات شش هزار و ۴۸۵ پلاک و امسال نیز در فصل بهار یک هزار و ۹۴۵ پلاک، تابستان یک هزار و ۸۰۰ پلاک و پاییز نیز یک هزار و ۴۵ پلاک برداشت شده است.

سیف پناهی تاکید کرد: ساکنان حوزه شهرداری منطقه سه در هنگام مراجعه سند مالکیت، پروانه یا پایان کار ساختمان، آخرین فیش نوسازی، قبوض آب، برق، تلفن و گاز و شناسنامه یا کارت ملی مالک یا مالکان را در اختیار آنان قرار دهند.  

کد خبر 408780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.