افت ۲۰ درصدی تقاضای نفت چین با شیوع ویروس کرونا

محدودیت رفت و آمدها به دلیل گسترش ویروس کرونا سبب شد، تقاضای نفت چین ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، برخی منابع در صنعت انرژی چین اعلام کردند که تقاضای نفت در این کشور حدود سه میلیون بشکه در روز، معادل ۲۰ درصد از کل مصرف این کشور کاهش یافته است، زیرا ویروس کرونا به اقتصاد چین فشار آورده است.

افت تقاضای چین، شدیدترین شوک تقاضای نفت از زمان بحران اقتصاد جهانی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی و همچنین ناگهانی‌ترین شوک تقاضا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی است.

این مسئله ممکن است گزینه‌های پیش رو برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را محدود و اعضای آن را به کاهش شدیدتر تولید وادار کند.

جان کیلداف، تحلیلگر مؤسسه اگن کپتال، گفت: پیش از شیوع ویروس امیدهایی به دورنمای تقاضای جهانی (نفت) وجود داشت، اما اکنون این امیدها از میان رفته‌اند؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید واکنش نشان دهد.

وی افزود: اگر کاهش تولید شدیدتری در کار نباشد، افت قیمت بیشتری وجود خواهد داشت.

افت ویروسی قیمت نفت ادامه یافت

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که قیمت شاخص نفت خام برنت در ساعت ۶ و ۱۱ دقیقه امروز (دوشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) به ۵۶ دلار و ۱۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۵۱ دلار و ۳۲ سنت رسید.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت در روز جمعه (۱۱ بهمن‌ماه) ۵۶ دلار و ۶۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۵۱ دلار و ۵۶ سنت بود.

با ادامه نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای نفت در چین در پی شیوع ویروس کرونا، افت قیمت نفت در روز دوشنبه ادامه یافت.

مایکل مک‌کارتی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس، گفت که تدابیر چین برای کمک به اقتصاد خود ممکن است جلو افت قیمت نفت را در کوتاه‌مدت بگیرد، اگرچه شیوع ویروس کرونا همچنان تأثیر منفی خود را بر تقاضای نفت حفظ می‌کند.

منبع: شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی ایران

کد خبر 408776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.