تولید ماسک نانو برای مقابله با کرونا

کرونا نام دسته بزرگی از ویروس‌ها است که دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را درگیر می‌کند و عامل بیماری‌های مختلفی از سرماخوردگی معمولی تا سارس است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شیوع این ویروس از شهر ووهان چین آغاز شده، اما اکنون در حال سرایت به سایر کشورها بوده و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی به این معنا است که برای مقابله با آن نیاز به تلاش جهانی است.

از آنجا که فناوری راه‌حل‌هایی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها ارائه می‌دهد، در مورد ویروس کرونا نیز می‌تواند کمک کننده باشد. در حال حاضر دستاوردهایی در کشورهای مختلف به دست آمده است که در آن‌ها از نانومواد برای مقابله با ویروس کرونا یا ساخت واکسن علیه این ویروس استفاده شده است.

همچنین استفاده از ماسک یکی از مواردی است که می‌تواند برای پیشگیری از کرونا، به افراد کمک کند. یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ماسک نانویی N۹۹ شده است؛ این ماسک‌ها با استفاده از فناوری نانو الیاف تولید می‌شود و بازده بیشتری نسبت به ماسک‌های معمولی دارد. ماسک‌های نانوالیاف در جذب آلاینده‌هایی که ماسک‌های معمولی قادر به جذب آن‌ها نیست، خوب عمل می‌کند.

از فواید استفاده از ماسک‌های نانو می‌توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی، موثر در به دام انداختن ذرات بسیار ریز از جمله دودها، مواد شیمیایی و باکتری‌ها و کاربری بالا در محیط‌های صنعتی، شهرهای پرجمعیت و بیمارستان‌ها اشاره کرد.

کد خبر 408766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.