پیشرفت ۵۰درصدی پروژه مناسب‌سازی مقبره کمال

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مناسب‌سازی مقبره کمال خبرداد و گفت: درحال حاضر بسترسازی فاز دوم (پیاده رو کنار مقبره) در حال انجام است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات در بافت ناکارآمد شهری به خصوص محورهای گردشگری و ابنیه‌های تاریخی، فرهنگی و گذرهایی که دارای هویت و قدمت بوده، علاوه بر رفع مسائل اجتماعی به موازات احیا کالبدی مؤثر، بر روند توسعه صنعت گردشگری نیز تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه توجه به بافت ناکارآمد شهری باعث پایداری و تداوم و ماندگاری این بافت‌ها خواهد شد، افزود: از آنجایی که اینگونه فضاهای شهری متعلق به مردم بوده و یک نوع فضا برای برقراری تعاملات اجتماعی و فرهنگی است و به مرور باعث ایجاد حس تعلق و شناخت از تمدن و اصالت در معماری ایرانی می‌شود، مرمت و مناسب‌سازی آنها عامل پیوند فضایی بین عناصر معماری و سایر فضائل شده و تأثیر فراوانی بر ماندگاری در ذهن مخاطبان دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات در بافت ناکارآمد شهری باعث آشنایی با معماری زمان و فعالیت‌های درونی آن محور در حین عبور و ایجاد انگیزه برای افراد و توقف در محور و استفاده از اینگونه فضاها است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اقدام، گفت: پروژه مناسب‌سازی مقبره کمال در منطقه سه در حال اجرا بوده و مبلغ پیمانی آن ۹۲۰ میلیون ریال است.

فیض با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مناسب‌سازی مقبره کمال، تصریح کرد: محوطه قابل اجرای این پروژه حدود ۳۰۰ مترمربع متشکل از ۱۵۰ مترمربع سنگ هتن آباد ضخامت هفت سانت، بلوک فرش بتنی ۲۰ در ۲۰ به متراژ ۱۵۰ مترمربع است.

وی افزود: تاکنون محوطه روبه روی مقبره به صورت کامل فرش شده و هم اکنون بسترسازی فاز دوم (پیاده رو کنار مقبره) در حال انجام است.

کد خبر 408760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.