اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

کارشناس ارشد پرستاری گفت: با توجه به تفاوت‌ها بین ویروس کرونا جدید و انواع قبلی آن علاوه بر رعایت احتیاط تماسی و قطره‌ای لازم است احتیاط‌های استاندارد نیز در مواجهه با موارد مشکوک رعایت شود.

آرزو پوردانا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد اقدامات احتیاطی لازم در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مواردی که لازم است در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شود شامل پیشگیری از آسیب با اشیا نوک تیز و سرسوزن‌های استفاده شده برای این بیماران، برخورد اصولی و رفتاری مشابه با موارد عفونی برای ملحفه‌ها و دفع پسماند مبتلایان به ویروس کرونا است.

وی افزود: لازم است در بیمارستان‌ها بر اساس ارزیابی خطراتی که در مواجهه با بیماران وجود دارد، از وسایل حفاظت فردی مناسب برای کادر درمانی استفاده شود و این وسایل برای هر بیمار تعویض شود. بستری موارد مشکوک نیز باید در اتاق انفرادی و یا با رعایت حداقل فاصله یک متر میان تخت‌های بیماران بستری در یک اتاق انجام گیرد.

سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان الزهرا (س) در رابطه با موارد احتیاطی در برخورد با بیماران مشکوک گفت: این موارد شامل پرهیز از لمس صورت، چشم، دهان و بینی با دست‌ها، محدود کردن ملاقات‌ها با افراد بیمار، استفاده از ماسک جراحی و خودداری از جابجایی بیمار تا حد امکان، قرنطینه کردن بیمار در اتاق، استفاده از ماسک جراحی هنگام بیرون رفتن بیماران و ضدعفونی کردن سطوحی که با آن‌ها تماس داشته‌اند است.

پوردانا افزود: در مرحله رعایت شخصی نیز شستشوی مداوم دست‌ها قبل از لمس صورت یا صرف غذا با صابون، ژل‌ها و محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل خصوصاً در صورت تماس با محیط‌های عمومی، رعایت آداب سرفه، گرفتن دستمال جلوی بینی هنگام عطسه و در صورت دسترسی نداشتن به دستمال، گرفتن جلوی بینی با آرنج، به صورتی که با دست‌ها تماس مستقیم نداشته باشد، خودداری از تماس مستقیم با افراد بیمار و یا مشکوک به بیماری و خودداری از دست دادن و روبوسی، لازم است.

وی در مورد احتمال شیوع این بیماری در بین بیماران بیمارستان الزهرا گفت: تاکنون هیچ مورد تأیید شده‌ای در مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید وجود ندارد و مورد مشکوکی نیز دیده نشده است.

کد خبر 408759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.