امیدوارم خودم را ثابت کنم تا چند فصل در ایران بمانم/ اینجا آدم یخ می‌زند!

مهدی خلیل، سنگبربان تیم ملی لبنان در نیم فصل از العهد این کشور به ذوب آهن پیوست. او سابقه قهرمانی در ای اف سی کاپ را دارد و دروازبان اول تیم ملی لبنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملکرد ضعیف ذوبی‌ها در خط دروازه در نیم فصل اول مسئولان این باشگاه را مجاب کرد تا به دنبال سنگربانی مناسب برای تیم‌شان باشند. آن‌ها بالاخره موفق شدند مهدی خلیل دروازبان العهد لبنان را به صورت قرضی به اصفهان بیاورند.

مهدی خلیل ۲۸ ساله سنگربان اول تیم ملی لبنان است و در تمامی دیدارهای کشورش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارت به میدان رفت. او فصل پیش در فینال ای اف سی کاپ همراه با العهد، برابر نماینده کره شمالی موفق به کلین شیت شد تا همراه با هم تیمی‌هایش قهرمانی این تورنومنت مهم را جشن بگیرد. او در نخستین حضورش در فولادشهر گل نخورد، اما در تبریز دو بار روی ضربه سر دروازه‌اش را باز شده دید. این گلر لبنانی گفت و گویی را با ایمنا انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:

چرا ذوب آهن را انتخاب کردی؟

در حقیقت این ذوب آهن بود که من را انتخاب کرد. آن‌ها رزومه و فیلم‌های من را دیدند و از من خوش‌شان آمد. من اکنون اینجا هستم تا به تیم کمک کنم. همچنین علی همام و مدیربرنامه‌هایش (ای جنت)، آقای طاهر، به من خیلی کمک کردند تا الآن اینجا باشم.

از بودن در ذوب آهن راضی هستی؟

این یک افتحار است که من اینجا هستم و همراه ذوب‌آهن در لیگ ایران بازی می‌کنم. از همه کسانی که کمک کردند تا به ذوب‌آهن بیایم، واقعاً ممنونم. امیدوارم بتوانم به تیم کمک کنم تا بهتر عمل کرده و به جایگاه بهتری برسیم.

در صحبت‌هایت به علی همام و کمک‌هایش اشاره کردی، آیا از او مشورت گرفتی؟

همان طور که گفتم علی همام کمک کرد تا به اینجا بیایم. بله با او مشورت کردم و او حرف‌های خوبی درباره ذوب‌آهن به من زد. او گفت در اینجا خوشحال خواهم بود و اصفهان شهر زیبایی است که آن را دوست خواهم‌داشت.

بازیکن لبنانی زیادی تاکنون در ایران بازی کرده‌اند. فکر می‌کنی لیگ ایران برای بازیکنان لبنانی مناسب باشد؟

لیگ ایران یکی از لیگ‌های سطح بالا است. سرعت بازی‌ها زیاد و خیلی متفاوت از جایی است که من در آن بازی می‌کنم (لیگ لبنان). البته خدا را شکر من تلاش می‌کنم تا خودم را با شرایط لیگ ایران وفق دهم و با تمرینات و بازی‌ها بهتر شوم.

وضعیت ذوب آهن را چه طور می‌بینی؟

وضعیت تیم خوب نیست ولی همه‌ی ما مثل یک تیم عمل خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم برای ذوب آهن جایگاه بهتری را بسازیم.

نظرت درباره سرمربی جدید چیست؟ آیا او می‌تواند به ذوب آهن کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشید؟

با وجود مربی رادولوویچ ایده‌ها و تاکتیک‌های جدیدی به ارمغان آمده‌است و ما بازیکنان، سخت تلاش خواهیم کرد تا تیم نتایج بهتری را کسب کند.

برخی بازیکن‌های خارجی که در ایران شاغل هستند، با مشکل دریافت دستمزدهایشان مواجه هستند. آیا تو این مشکل را با ذوب آهن داری؟

تا الآن هیچ مشکلی نبوده‌است و امیدوارم تا پایان فصل نیز همین شرایط باقی بماند.

نظرت درباره‌ی ایران و اصفهان چیست؟

ایران کشور زیبایی است و اصفهان شهر بسیار خوبی است. فقط کمی سرد است که البته می‌توانم با آن کنار بیایم. همه چیز در زمستان و تابستان ایران وجود دارد. در نتیجه جای خوبی است و من امیدوارم بتوانم بازی کنم و خودم را ثابت کنم تا برای چند فصل در اینجا بازی کنم.

یعنی اینجا سردتر از لبنان است؟

بله سردتر است. با اختلاف هم سردتر از لبنان است. اینجا آدم یخ می‌زند! (می‌خندد).

گفت و گو از: سروش فدایی خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 408755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.