لزوم تعیین منابع درآمدی پایدار برای احداث خطوط قطار شهری

مدیرعامل اتحادیه قطارشهری‌های کشور گفت: با توجه به اهمیت و هزینه‌بر بودن ساخت قطارشهری اصفهان، منابع درآمدی پایدار در این پروژه‌ها اهمیت دارد و باید به دنبال راهی برای جذب منابع درآمدی پایدار برای اینگونه پروژه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردشیر احمدزاده در نشست ادواری اتحادیه‌های قطارشهری‌های کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مباحث مالی، برنامه‌ریزی و بازرگانی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در روند ساخت خطوط مترو مورد توجه است.

وی با بیان اینکه قطار شهری یک سیستم نوپا و منحصر به فرد است، تصریح کرد: بدون شک سازمان‌های قطارشهری با توجه به تخصص و منحصر به فرد بودن آنها، از مهمترین سازمان‌های شهرداری‌های کشور به شمار می‌رود و نگاه مدیریت شهری در شهرهای مختلف به این سازمان باید منحصر به فرد باشد.

مدیرعامل اتحادیه قطارشهری‌های کشور ادامه داد: سازمان قطارشهری اصفهان تلاش بسیاری در حوزه اجرایی برای احداث خطوط مترو انجام داده و از چهره‌های توانمند بسیاری بهره می‌برد که امیدواریم این پتانسیل‌ها زمینه‌ساز توسعه خطوط مترو شود.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی برای سازمان‌های قطارشهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید تلاش کرد که در این خصوص اقدامات خوبی صورت گیرد، گفت: با توجه به اهمیت و هزینه‌بر بودن ساخت قطارشهری اصفهان، منابع درآمدی پایدار در این پروژه‌ها اهمیت دارد و باید به دنبال راهی برای جذب منابع درآمدی پایدار برای اینگونه پروژه‌ها بود.

احمدزاده تاکید کرد: تا زمانی که برای قطارشهری‌ها سهمی از عوارض دیده نشود با مشکلات بسیاری در حوزه‌های مالی مواجه خواهیم بود.

TBMغربی خط دوم قطارشهری خردادماه ۹۹ وارد ایستگاه عمان‌سامانی می‌شود

«محمدرضا بنکدار هاشمی» مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: خط یک قطارشهری اصفهان با ۲۱ کیلومتر در حال بهره‌برداری است و روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط پیک مسافر، سرفاصله زمانی عبور قطار در خط یک قطار شهری اصفهان ۱۱ دقیقه و در شرایط عادی سرفاصله آن ۱۵ دقیقه است، افزود: با توجه به افزایش تعداد مسافران خط یک قطارشهری، نیازمند واگن‌های جدید برای رسیدن به سرفاصله مدنظر هستیم.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تاکید کرد: فعالیت اجرایی و عمرانی خط دو قطارشهری اصفهان در حال حاضر انجام است و تلاش می‌کنیم که با جذب منابع، ظرفیت‌های مناسب را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در خط دو قطارشهری اصفهان ۱۴.۵ کیلومتر اولویت بهره‌برداری بوده و در تلاش برای تکمیل آن در زمان مقرر هستیم، گفت: ۵۰ درصد مسیر از ایستگاه دارک در شمال شرق تا میدان امام علی (ع) در مرکز اصفهان با دو TBM به قطر شش و نیم متر و نیم دیگر مسیر نیز از ایستگاه کهندژ تا ایستگاه با یک TBM قطر ۹.۵ متر حفاری می‌شود.

بنکدار ادامه داد: در خط دو قطار شهری اصفهان، ابتدا ایستگاه‌ها ساخته می‌شود و سپس TBM وارد ایستگاه‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روند حفاری خط دوم قطارشهری اصفهان شرایط خوبی داشته و تلاش می‌کنیم با توجه به روند تأمین مالی و اختصاص بودجه، اتفاقات مناسبی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با توجه به عرض پایین خیابان‌های شمال شرق اصفهان و مشکلات ناشی از مسائل ترافیکی، روند ساخت این ایستگاه‌ها به صورت شمع و ریب انجام شد و این موضوع، روند کار را دشوارتر می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ساخت ایستگاه‌ها قبل از اینکه TBM برسد، باید ایستگاه‌ها ساخته شده باشد و این برنامه در دستور کار قرار دارد.

بنکدار گفت: براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی، قرار است که TBM غربی خط دوم قطارشهری خردادماه سال آینده، وارد ایستگاه عمان‌سامانی شود.

کد خبر 408753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.