موفقیت شهرداری در گرو راضی کردن وجدان عمومی است

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با جسارت بالا به موضوع تعالی سازمانی ورود کرد؛ این انتخاب، هدفی است که می‌تواند این سازمان را به سوی نتایج مطلوب که همان رضایت مردم و ارباب رجوع است، سوق دهد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در اولین جشنواره «فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی شهرداری اصفهان» که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاونان، مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تعالی واژه‌ای زیبا و هدف همه ادیان است. تعالی، مبتنی بر دانش‌گرایی و نوآوری است و تا زمانی که یک دستگاه نوآور، دانش‌گرا و مبتنی بر اصول علمی حرکت نکند نمی‌تواند در مسیر تعالی حرکت داشته باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مدل جهانی تعالی هدف را سنجیده و به ما می‌گوید باید در چه مسیری حرکت کنیم، این مدل قصد دارد بگوید در مسیر باید چگونه حرکت کرد تا به تعالی دسترسی یابیم.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز به کارمان در شهرداری اصفهان برنامه‌ای سنجش‌پذیر را ارائه کردیم، اضافه کرد: شهرداری اصفهان در حدود یک‌سال و نیم پیش در شانزدهمین دوره تعالی سازمانی شرکت کرد و در واقع به زیر تیغ ارزیابی سازمانی رفت تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند که البته در این دوره موفق به دریافت جایزه نیز شد و به عنوان نخستین شهرداری کشور چنین کاری را آغاز کرد.

اصلاحات به معنای واقعی

شهردار اصفهان ورود به ارزیابی سازمانی را به قصد انجام اصلاحات به معنای واقعی دانست و گفت: نمی‌توان بدون ارزیابی صحیح، سطح و عیار شهرداری را مشخص کرد؛ امروز شهرداری اصفهان توسط ارزیابان خارج از سیستم خودش مورد ارزیابی قرار گرفته که البته اجرای آن در مقام مقایسه سازمان‌ها و مناطق با یکدیگر نیست، بلکه هر سازمانی را با خودش قیاس می‌کند تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از این اقدامات استقبال می‌کند، تاکید کرد: مدیریت شهری این کار را یک حرکت علمی می‌داند. موفقیت شهرداری اصفهان روزی رقم می‌خورد که در این ارزیابی‌ها بتوانیم موفق به راضی کردن وجدان عمومی شویم.

ارزیابی سازمانی برکات خوبی برای شهر و شهروندان دارد

همچنین علیرضا صادقیان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان نیز در این جشنواره با بیان اینکه شهرداری اصفهان سال گذشته برای نخستین بار در ارزیابی ملی تعالی سازمانی شرکت کرد و امسال برای دومین بار در آن شرکت می‌کند، اظهار کرد: کاری که هم اکنون در شهرداری اصفهان در بحث تعالی سازمانی صورت گرفته برای نخستین بار است زیرا اعتقاد داریم مردم و شهروندان متعالی نیاز به مدیریت شهری متعالی دارند.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در شهرداری اصفهان به صورت مرتب ارزیابی داشته باشیم و بهبود را هر روز بهتر از دیروز و به صورت همه روزه تجربه کنیم ارزیابانی را با کمک و همراهی ارزیابان بیرون از سیستم، تربیت کردیم و آموزش دادیم که مدل بسیار خوبی بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته به عنوان نخستین شهرداری کشور در مدل ارزیابی کشوری حضور پیدا کردیم که این موضوع شجاعت شهرداری اصفهان را می‌طلبید و جای تقدیر از شهردار اصفهان و شورای شهر دارد؛ امیدوارم برکات کاری که آغاز شده در آینده به مردم و شهروندان برسد.

صادقیان تاکید کرد: تا زمانی که ارزیابی خوبی از عملکرد خودمان در شهرداری نداشته باشیم نمی‌توانیم نتایج خوبی را برای مردم و سازمان‌ها رقم بزنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم مدیران و سازمان‌های برتر شهرداری اصفهان که در ارزیابی صورت گرفته، حائز رتبه‌های برتر شناخته شده بودند از سوی شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان مورد تقدیر قرار گرفته و لوح سپاس و تندیس تعالی سازمانی دریافت کردند.

کد خبر 408731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.