فرآیند رسیدن به لیست ۳۰ نفره در حال انجام است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برای حکومت‌داری صحیح باید با فساد و فرد مفسد در هر منصب و مقامی برخورد شود.

به گزارش ایمنا، کمال سجادی در خصوص فرآیند شناسایی و تعیین کاندیداهای جریان راست و در نهایت انتشار لیست از سوی این جریان، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات اردوگاه اصولگرایان در قالب «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» فعالیت می‌کنند و این شورا فهرست ۱۵۹ نفره‌ای از اسامی اصولگرایانی که ثبت نام کرده و در صحنه حضور دارند را در اختیار تشکل‌هایی که عضو شورا هستند قرار داده و هر تشکل باید از طریق سایتی که معرفی شده است فهرست ۳۰ نفر مدنظر خود را به سامانه اعلام کند.

وی افزود: در ادامه اسامی که فراوانی بیشتری داشته باشند مشخص شده و در یک مجمع عمومی که تشکیل خواهد شد در خصوص ۳۰ نفر نهایی رأی‌گیری خواهد شد. در حال حاضر این سازوکار گام به گام در انجام است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص مساله انتخاب سرلیست در میان اصولگرایان و اینکه افراد مختلفی از سوی حامیان‌شان به عنوان سرلیست اصولگرایان مطرح می‌شوند، گفت: در شرایط کنونی هنوز مسأله سرلیستی و انتخاب سرلیست مطرح نیست، البته افراد شاخص زیادی هستند که می‌توانند سرلیست باشند، برای مثال؛ آقای قالیباف، آقای میرسلیم، آقای آقاتهرانی، آقای مصباحی مقدم و آقای تقوی هرکدام از چنین شانسی نیز برخوردارند اما اکنون بحث اصلی این است که به ۳۰ نفر نهایی برسیم.

سجادی افزود: هرچه که تاکنون در خصوص مساله سرلیستی مطرح شده و می‌شود تنها گمانه‌زنی است و هنوز هیچ چیز جدی نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و اینکه اصولگرایان از هم‌اکنون خود را پیروز انتخابات می‌دانند، تصریح کرد: مطابق فرمایشات رهبری در انتخابات باید اولویت اصلی حضور و مشارکت مردم باشد و مشارکت مردم برای نظام اهمیت فراوانی دارد، مساله دیگر این است که شعارها و برنامه‌های کاندیداها باید منطبق بر نیازهای اصلی و اساسی مردم باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: این فکر و راهبرد صحیحی نیست که اصولگرایان از هم‌اکنون خود را پیروز انتخابات بدانند و نباید این گونه فکر کنند، چرا که مردم بر اساس اعتمادی که به فهرست‌ها می‌کنند، رأی خواهند داد و از الان نمی‌شود گفت یک جناح پیروز نهایی انتخابات است.

سجادی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که به دلیل عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت انتقادات زیادی به ویژه در مباحث اقتصادی نسبت به آن‌ها وارد است که این می‌تواند منجر به کاهش اقبال مردم نسبت به لیست اصلاح‌طلبان شود اما هیچ جناحی نمی‌تواند خود را پیروز انتخابات بداند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص رد صلاحیت تعداد زیادی از نمایندگان به دلیل شائبه فساد مالی و تأیید صلاحیت شهردار اسبق تهران علیرغم فساد مالی قائم مقام وی و اینکه رفتارهای این چنینی ذهن‌ها را به سوی سیاسی بودن رد صلاحیت‌ها می‌برد، اظهار کرد: در هر دوره از انتخابات صلاحیت برخی افراد به هر دلیلی احراز نمی‌شود و بعد خیلی از این‌ها اعتراض کرده و مدارکی را ارائه می‌کنند که در نهایت تأیید شده و به عرصه انتخابات برمی‌گردند، لذا فعلاً باید منظر نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها بمانیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در خصوص پرونده آقای شریفی من از جزئیات مطلع نیستم و به همین دلیل امکان ارائه نظر ندارم اما فساد از هر نوعی چه اقتصادی و چه غیراقتصادی اصلاً برای رهبری و مردم قابل قبول نیست و برای حکومت‌داری صحیح باید با فساد و فرد مفسد در هر منصب و مقامی برخورد شده و در خصوص احراز صلاحیت‌ها هم در نظر گرفته شود و تفاوت ندارد چه کسی باشد البته نباید تنها به رد صلاحیت بسنده شود و اگر نماینده یا نمایندگانی مساله اقتصادی دارند باید قوه قضائیه هم به پرونده آن‌ها رسیدگی و برخورد کند.

سجادی خاطرنشان کرد: همه کسانی که به نظام علاقمند هستند، معتقدند که باید با متخلفان اقتصادی و غیراقتصادی برخورد شود و در این مسیر تفاوتی ندارد که فرد متخلف اصولگرا، اصلاح‌طلب و یا مستقل باشد.

منبع: ایلنا

کد خبر 408722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.