۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
توسعه گردشگری شبانه در چین

مفهوم "گردشگری شبانه" رویکرد جدیدی است که در چند سال اخیر برنامه‌ریزان شهری از طریق احداث دورنماهای زیبای شهری یا پروژه‌های نورپردازی‌شده برای جذب گردشگران از سراسر دنیا در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صنعت گردشگری باعث رونق اقتصادی یک جامعه می‌شود و به همین دلیل طراحان شهری به طور مداوم در تلاش برای خلق نوآوری‌هایی هستند تا هرچه بیشتر گردشگران را از سراسر دنیا به سمت کشور خود جذب کنند.

ایده جدیدی که اخیراً این افراد به کار گرفته‌اند به‌گونه‌ای است که جذابیت شهرها را در طول شب‌ها افزایش دهد و به عبارتی حرکت به سمت گردشگری شبانه است. معماران دلایل مختلفی برای توسعه گردشگری شبانه دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تلاش برای اقامت بیشتر گردشگران و جلوگیری از تأثیر شرایط آب‌وهوایی نامطلوب در طول روز اشاره کرد. بسیاری از مردم چین در چند سال گذشته تلاش کرده‌اند گردشگران را در طول روز به سیر و سیاحت دعوت کنند و شرایط لازم را برای اقامت آن‌ها در طول شب فراهم آورند.

به عنوان مثال، مدیران در شهرهایی نظیر پکن، شانگهای، چنگدو و ووهان با احداث نقاط گردشگری بسیار شگفت‌انگیزی توانسته‌اند بیشترین گردشگر شبانه را از سراسر جهان به سمت خود جذب کنند؛ جشنواره نمایش نور فانوس در پکن، تورهای شبانه در رودخانه Huangpu در شانگهای، رودخانه Jingjiang در چنگدو و رود یانگ تسه در ووهان از جمله معروف‌ترین نقاط جذب گردشگران شبانه چین به شمار می‌رود.

گردشگری شبانه در سایر شهرهای جمهوری خلق چین نیز در حال گسترش است. به عنوان مثال، مسئولان شهر تیانجین در تلاشند فعالیت‌های گردشگری جالبی را خلق کنند تا در سه تا پنج سال آینده این شهر را به مرکزی مهم برای گردشگری شبانه تبدیل کنند. شهر ووشی چین نیز از خلیجی بسیار جذاب برخوردار است که البته برای جذب گردشگران در شب‌هنگام نیاز به تغییراتی اساسی است.

کشور هند نیز از جمله کشورهایی است که مسئولان آن اقدامات زیادی برای ترویج گردشگری شبانه انجام داده‌اند. شرکت توسعه گردشگری راجستان، بزرگ‌ترین ایالت هندوستان، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ ایده توسعه گردشگری شبانه را در شهر جایپور مطرح کرد که مهم‌ترین دلیل آن دمای بالای هوا در طول روزهای تابستان بود. گردشگران پس از توسعه گردشگری شبانه در این شهر می‌توانند از جاذبه‌های بی‌نظیر جایپور از ساعت ۶ تا ۱۰ شب دیدن کنند.

کد خبر 408714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.