تأیید صلاحیت در وقت اضافه

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

تابش: تنوع جریانات سیاسی حاضر در انتخابات مجلس، عامل محرک مشارکت است

محمدرضا تابش در ارزیابی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده و اوضاع و احوالی که کشور در آن قرار گرفته و یأس و ناامیدی که بر طبقات و گروه‌های مختلف مستولی شده خیلی نمی‌توان تنوع کاندیداها را حتی بین گروه‌ها، اقشار و اصناف مختلف داشت و این مشارکت را با چالش مواجه می‌کند.

وی افزود: برای افزایش مشارکت در انتخابات یک مرحله مربوط به قبل از انتخابات و وجود روحیه امیدواری در ملت است که افرادی خود را کاندیدا کنند و در انتخابات مشارکت داشته باشند و عامل دیگری که در حال حاضر می‌تواند تحرک بخش باشد این است که مردم احساس کنند تنوع کاندیداها از طیف‌ها و جریانات سیاسی مختلف وجود دارد و می‌توانند دست به انتخاب بزنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس درباره پیش‌بینی خود از ترکیب مجلس آینده گفت: مجلس یازدهم قطعاً مجلس یک دستی نخواهد بود ولی می‌شود گفت که اکثریت خیلی کثیری از اصولگرایان و اقلیت خیلی محدودی از اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

ذوالقدر: تخلف سازمان شیلات هرمزگان را پیگیری می‌کنیم

فاطمه ذوالقدر با اشاره به ماجرای مرکز پرورش میگو در نزدیکی غار نمکی در قشم و تهدید این مرکز گردشگری گفت: در این باره در مجلس شورای اسلامی تذکر داده بودیم. باید توجه کنیم که ما متأسفانه هنوز وزیر جهاد کشاورزی هم نداریم. این در حالی است که اکنون سازمان شیلات هرمزگان در این حوزه تخلف کرده است.

وی ادامه داد: من باز هم با آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تماس می‌گیرم و این موضوع را متذکر می‌شوم. باید به این تذکری که در این خصوص در مجلس شورای اسلامی داده شده توجه شود، چرا که این غار اکنون به عنوان یک اثر از میراث فرهنگی ما در حال آسیب دیدن است. اگرچه در این حوزه بار اول نیست که سازمان شیلات تخلف کرده، بار دیگر هم شاهد موضوعی درباره کشتی‌ها بودیم. اگرچه این موضوع درست است که ما در این دو حوزه شاهد مسائلی اقتصادی و تولید اشتغال هستیم ولی این نباید باعث آسیب زدن به اماکن میراث فرهنگی تمام شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما قطعاً این موضوع را از طریق هیأت دولت پیگیری می‌کنیم تا مجدداً متوقف شود. اگرچه سازمان شیلات هرمزگان در این باره باید اقدام لازم را انجام دهد، ولی سازمان میراث فرهنگی قطعاً باید به این موضوع ورود پیدا کند تا آسیب دیدن میراث فرهنگی هرمزگان خاتمه پیدا کند.

احتمال تأیید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب

جلال میرزایی با اشاره به احتمال تأیید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، رقابت‌های انتخاباتی مجلس تحت تأثیر مسائل طایفه‌ای است بنابراین در این مناطق انتخابات رقابتی است. اما در شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد، تبریز و اصفهان رقابت سیاسی بین دو جناح اصلی کشور است که انتخابات را پرشور می‌کند.

وی افزود: البته باید تا زمان اعلام نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان صبر کنیم، به نظر می‌رسد احتمال اینکه افرادی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب در این انتخابات تأیید شوند وجود دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: تجربه یکی دو دوره اخیر نشان داده فضای اجتماعی پرشور برای انتخابات معمولاً یکی دو هفته آخر شکل می‌گیرد، لذا به نظرم هنوز دیر نیست و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز احتمالاً تا آن موقع به نتیجه می‌رسد و کمک می‌کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود.

میرزایی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها، رقابت‌های انتخاباتی دو قطبی نیست، تاکید کرد: اصولگرایان به دنبال این هستند که در مناطقی که اصلاح‌طلبان حضور ندارند دو لیست پایداری و اصولگرایی ارائه شود تا نوعی دو قطبی داخلی شکل گیرد.

وی در پایان تاکید کرد که دوقطبی‌های انتخاباتی، مقطعی، زودگذر و سیاسی هستند و نه تنها اثر مخرب ندارند بلکه سودمند به نفع مشارکت خواهند بود.

صالحی: جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پس از حضور در مرقد مطهر امام راحل و تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام سنگرها و خاک‌ها را زدود و گوهر تابناک دین را مجدداً به نمایش گذاشت و از آنجایی که دین بر اساس فطرت انسان بنا نهاده شده همه مردم، به این حرکتی که امام بزرگوار آغاز کننده آن بود، گرویدند و این انقلاب آغاز و جمهوری اسلامی برپا شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت است و گذر زمان این را نشان خواهد داد که از زمانی که انقلاب اسلامی رخ داده تحولات بعد از آن در جهان، تحولاتی عمیق، فراگیر و سریع بوده است.

صالحی به فروریزی اتحاد جماهیر شوروی و شرایطی که الان در آمریکا به وجود آمده و مانند گرویدن جوانان به دین و جدا شدن آنها از پوچ گرایی اشاره و اظهار کرد: در غرب پوچ‌گرایی غوغا می‌کرد ولی امروز بعد انقلاب اسلامی گرایش به دین، خداباوری و دین‌باوری روز به روز در میان جوانان بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امام (ره) کاری کرد که واقعاً انسان‌ها مجدداً چشم‌های خود را شست و شو کرده و حقیقت ناب را دیدند.

وی گفت: بحث مهم دیگری که امام (ره) با این انقلاب پی‌ریزی کردند مقابله با ظلم و یاری مظلوم است که این یکی از اصول پایدار انقلاب اسلامی است که باعث می‌شود انقلاب اسلامی و مقابله با ظلم روز به روز ریشه‌دارتر شود.

۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند

جمال عرف درباره تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق بررسی‌های مستمر و تخصصی کمیته‌ای ویژه در ستاد انتخابات کشور با حضور نمایندگان مرکز آمار ایران، ثبت احوال کشور و مشاورین متخصص جمعیت شناس، واجدین شرایط شرکت در انتخابات اسفند ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد: از کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸، تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و تعداد ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن هستند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان، روز دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

کد خبر 408698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.