در کنار هر سینما یک کتاب فروشی تاسیس می‌شود

رئیس حوزه هنری ایران گفت: بخش سینمایی حوزه هنری قول داده است که در کنار هر سینما یک کتاب فروشی نیز تاسیس کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مؤمنی شریف امروز (یکشنبه) در برنامه افتتاح کتاب فروشی «سوره مهر» اظهار کرد: انقلاب اسلامی اقدام هوشمندانه مردم ایران برای حفظ فرهنگ و تمدن ایرانی بود.

وی افزود: کتاب در جمهوری اسلامی ایران جایگاه والایی دارد و از مسائل اساسی است چراکه این انقلاب بیش از اینکه انقلابی سیاسی باشد خاستگاه فرهنگی دارد.

رئیس حوزه هنری ایران ادامه داد: رهبران و مبارزان کشور همه اهل مطالعه بوده‌اند و خرسندیم که در حال حاضر با وجود مشکلاتی که در حوزه نشر وجود دارد وضع مطالعه مردم بهتر شده است.

وی با بیان اینکه کتاب فروشی‌ها با معیارهای لازم فاصله دارند گفت: حوزه هنری در تولید کتاب خوب عمل کرده است و بیش از هزار کتاب را تولید کرده و امروز در خصوص توزیع نیز ورود پیدا کرده است.

مؤمنی شریف اضافه کرد: بخش سینمایی حوزه هنری قول داده است که در کنار هر سینمایی یک کتاب فروشی نیز تأسیس کند.

سوره مهر بازوی توانمند حوزه هنری

«مهدی احمدفر»، مدیر حوزه هنری اصفهان در ادامه این برنامه اظهار کرد: حوزه هنری یکی از بازوان توانمند خود را که سوره مهر بود کم داشت و خوشبختانه امروز افتتاح شد.

در این مراسم از «محسن کاظمی» نویسنده کتاب نقاشی قهوه خانه، «احمد یوسف زاده» نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر و «مسعود سلطانی» نویسنده کتاب گرنوشته نیز تقدیر به عمل آمد و در ادامه نیز از رمان «وحید یامین پور» با عنوان ارتداد نیز رونمایی شد.

کد خبر 408679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.