پارکینگ‌های عمومی تبریز شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: سعی داریم با شناسایی پارکینگ‌های سطح شهر، حتی‌المقدور بتوانیم از طریق سازمان ترافیک، همه پارکینگ‌ها را از نظر امنیتی، خدماتی و رفاهی برای شهروندان به سطح مطلوبی برسانیم و نظم خاصی به پارکینگ‌ها ببخشیم و در اصل پارکینگ‌ها شناسنامه‌دار شوند.

اصغر آدی‌بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در تبریز بیش از ۲۰۰ پارکینگ عمومی و خصوصی وجود دارد که متاسفانه از این تعداد حدود ۱۲ پارکینگ زیرنظر سازمان ترافیک است، حدود ۱۵ پارکینگ در اختیار سازمان‌ها و نهادهای شهرداری و مناطق است و مابقی در اختیار افراد شخصی قرار دارد که نظارت بر این پارکینگ‌ها از طریق اداره اتحادیه حمل و نقل انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید در مقابل هزینه‌ای که شهروندان به پارکینگ‌های سطح شهر پرداخت می‌کنند، خدمات دریافت کنند، افزود: این پارکینگ‌ها باید توسط اپراتوری که از همه جهات تاییدصلاحیت شده است، اداره شود چراکه پارکینگ‌های سطح شهر یک مکان عمومی محسوب می‌شوند. اما در حال حاضر چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: پارکینگ‌های عمومی شهر باید مجهز به دوربین مداربسته باشند تا در صورت بروز سرقت، سریعاً پیگیری شود؛ همچنین پارکینگ‌ها باید دارای تجهیزات آتش‌نشانی بوده تا در صورت بروز حادثه سریعاً اطفاء حریق شود؛ خط‌کشی و شماره‌گذاری، نصب مانیتور قیمت بر اساس اتحادیه‌ها و مصوب شورا نیز از دیگر مواردی است که باید در این پارکینگ‌ها رعایت شود.

آدی‌بیگ با بیان اینکه متاسفانه به‌غیر از پارکینگ‌هایی که در اختیار سازمان ترافیک است، مابقی موارد گفته شده را رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: سعی داریم با شناسایی پارکینگ‌های سطح شهر، حتی‌المقدور بتوانیم از طریق سازمان ترافیک، همه پارکینگ‌ها را از نظر امنیتی، خدماتی و رفاهی برای شهروندان به سطح مطلوبی برسانیم و نظم خاصی به پارکینگ‌ها ببخشیم و در اصل پارکینگ‌ها شناسنامه‌دار شوند.

وی با اشاره به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای، خاطرنشان کرد: با این اقدام دیگر پارکبان‌ها نمی‌توانند از مردم پول نقد بگیرند.

آدی بیگ ادامه داد: در نظر داریم تمام پارکینگ‌های شهر را هوشمندسازی کنیم، این اقدام شروع شده، اما زمان‌بر است و پیش‌بینی می‌کنیم با همکاری مناطق شهرداری تا سال ۹۹ به طور کامل انجام شود.

کد خبر 408668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.