تکذیب ابتلای حیوانات به کرونا ویروس در هرمزگان

تکذیب ابتلای شترهای جاسک به کرونا ویروس، انتخاب استاد دانشگاه زنجان به عنوان قهرمان ملی تالابی، سهم قابل توجه دندانپزشکی و زنان و زایمان در پرونده های قصور پزشکی و دستگیری ۲۷ نفر در ارتباط با قاچاق سوخت در جنوب کشور برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی امروز - یکشنبه ۱۳ بهمن- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: گزارش ابتلای شترهای جاسکی در بندرعباس به کرونا ویروس مربوط به گونه‌ی جدید آن نیست و بدسلیقه‌گی در اطلاعات رسانی اتفاق افتاد است.

علی‌صفر ماکنعلی با اشاره به خبرهای رسیده درباره پیدا شدن کرونا ویروس در تعدادی از حیوانات (شتر) شهرستان جاسک در استان هرمزگان، اظهار کرد: کرونا ویروس‌ها یک گروه از ویروس‌ها هستند که یکی از آن‌ها عامل بیماری "مرس" است، شترهای جاسکی به بیماری مرس مبتلا شده‌اند که ارتباطی با گونه جدید ویروس کرونا ندارد.

وی ادامه داد: ویروس بیماری مرس سال‌هاست در منطقه ما حضور دارد و مواردی نیز از ابتلای انسانی آن در گذشته گزارش شده است.
استاد دانشگاه زنجان به عنوان قهرمان ملی تالاب انتخاب شد

جابر اعظمی، عضو هیئت علمی گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان به عنوان قهرمان ملی تالاب در سال ۹۸ انتخاب شد.
روز جهانی تالاب‌ها هر ساله مصادف با تاریخ تصویب کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها، در ایران برگزار می‌شود. همزمان با بزرگداشت این مراسم در جهان، سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به طور رسمی و با حضور نمایندگان بین المللی و ملی متخصص در این حوزه، از یکی از فعالان کشوری به عنوان قهرمان ملی تالاب، تقدیر می‌کند.

توضیحات استاندار تهران درباره تعداد کشته شدگان آبان ماه

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، درباره تعداد کشته‌شدگان آبان ماه ۹۸ با تاکید بر اینکه تعداد کشته شده‌ها قطعاً خیلی کمتر از ۱۵۰۰ نفر است، گفت: قرار شده که تعداد کشته شده‌ها توسط پزشکی قانونی و دیگر نهادها اعلام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کسی زیر بار مسئولیت اعلام تعداد کشته شده‌های آبان نمی‌رود، حتی شما به عنوان استاندار از اعلام تعداد افراد کشته شده امتناع می‌کنید، عنوان کرد: قرار نیست که ما آن را اعلام کنیم بلکه قرار بوده دستگاهی که متولی این کار است آن را اعلام کند.

محسنی بندپی افزود: در جلسه شورای امنیت کشور قرار شد مرجعی که به لحاظ قانونی عهده‌دار این مساله است تعداد کشته شده‌ها را اعلام کند، اما آنچه که مسلم است تعداد اصلی این مقداری که اعلام شده نیست، می‌توانم در جلسه آینده تعداد دقیق کشته شده‌های آبانماه استان تهران را استعلام کرده و اعلام کنم.

سقوط آسانسور ۴ کشته برجای گذاشت

سیاوش علیفام، فرمانده انتظامی شهرستان شبستر در تشریح جزئیات این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط آسانسور در بخش صوفیان در یک ساختمان نیمه کاره بلافاصله مأموران انتظامی و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، افزود: در این حادثه، چهار کارگر ساختمانی به علت سقوط آسانسور از ساختمان هفت طبقه جان خود را از دست دادند.

کشف بیش از ۱۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

سردار "محمد قنبری"، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، گفت: مأموران انتظامی استان در یک هفته گذشته، ۱۹۶ و ۹۳۰ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند.

وی افزود: از این مقدار سوخت کشف شده، ۱۳۴ هزار و ۵۶۱ لیتر گازوئیل، ۴ هزار و ۳۷۰ لیتر بنزین، ۸ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت کوره، ۴۷ هزار و ۳۰۰ لیتر قیر و ۲ هزار و ۲۹۹ لیتر سایر مشتقات نفتی است.

وی با اشاره به اینکه سوخت‌های کشف شده در شهرستان‌های "چابهار، زاهدان و دلگان" بوده، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲۷ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

خبری خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از نیمه بهمن ماه و براساس حروف الفبا خبر داد و گفت: اعتبار لازم تأمین شده است.

رشد جمعیت در ایران کاهش یافته است

حامد برکاتی، مدیر دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت اظهار کرد: امروزه یکی از مسائل مهم بحث کاهش نرخ رشد جمعیت است به طوری که در سال ۹۴ یک میلیون و ۵۷۶ هزار تولد داشتیم که متأسفانه امسال این میزان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیر دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه کاهش رشد تولد و افزایش میزان سالمندی در کشور به یکی از مسائل و چالش‌های جدی در کشور تبدیل شده است و رشد جمعیت از ۳ و نیم درصد در سال‌های گذشته به حدود یک درصد در سال جاری رسیده است.

برکاتی گفت: شاخص TSR حدود ۱.۸۸ بود که امسال به زیر ۱.۸۵ رسیده است و این موضوع نشان دهنده کاهش نرخ تولد در کشور است.

دندانپزشکی و زنان و زایمان در صدر پرونده‌های قصور پزشکی

بابک سلحشور، مدیرکل کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان سال جاری چهار هزار پرونده در نوبت اول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد به ترتیب دندانپزشکی و زنان و زایمان در صدر پرونده‌های قصور پزشکی بودند.

وی افزود: از پنج هزار و ۱۹ نفر، ۶۶۲ نفر در رشته دندانپزشکی دچار قصور پزشکی بودند که از این تعداد ۴۲۹ نفر محکوم و ۲۳۳ نفر تبرئه شدند. همچنین در رشته زنان و زایمان ۵۱۹ نفر دچار قصور پزشکی بودند که ۱۶۳ نفر محکوم و ۳۶۵ نفر تبرئه شدند.

کد خبر 408663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.