سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آموزش و پرورش راه اندازی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه از راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آموزش و پرورش به روش تسویه مستقیم به حساب اداره کل آموزش و پرورش در مناطق ۵ گانه شهرداری ارومیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، یاسر اسد پور با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری ارومیه در واحد های درآمدی مناطق با اضافه شدن عوارض آموزش و پرورش به فاز نهایی خود رسید در شهر ارومیه از اختلاف وصولی بین شهرداری و آموزش و پرورش بر سر پرداخت عوارض جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: قبلاً عوارض های درآمدی مناطق شهرداری اعم از عوارض فضای سبز، آتش نشانی و … به صورت الکترونیکی در سیستم یکپارچه شهرسازی پیاده سازی شده بود.

اسدپور تصریح کرد: پرداخت عوارض آموزش و پرورش در شهرداری ارومیه برای نخستین‌بار در سطح شهرداری های کشور انجام می گیرد که با اعمال شناسه قبض و پرداخت مختص اداره کل آموزش و پرورش و پیاده سازی کدها در سیستم یکپارچه شهرسازی این عوارض به صورت مستقیم و به صورت سیستمی به حساب اداره کل آموزش و پرورش از اول بهمن ماه واریز می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه افزود: سازمان فناوری اطلاعات با ایجاد هماهنگی و همکاری نزدیک با اداره کل آموزش پرورش و دفتر خزانه معین استان و کمیسیون انفورماتیک بانک ها در طی یکسال اخیر موفق به دریافت کدتابع مختص آموزش و پرورش شده و با همکاری بانک عامل توانست این پروژه را بعد از طی مراحل اداری و بانکی در اول بهمن ماه ۹۸ مصادف با ایام الله دهه فجر به فاز عملیاتی رساند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه می تواند الگوی مناسبی برای حل مشکل تسویه الکترونیکی بین سایر شهرداری های کشور و اداره‌های آموزش و پرورش باشد و این سازمان آمادگی خود را جهت همکاری لازم در خصوص نحوه راه اندازی سامانه مذکور را اعلام می کند.

اسدپور افزود: از اقدامات اساسی انجام شده در راستای تحقق شهر الکترونیک، ایجاد چرخه های پرداخت الکترونیکی و اصلاح فرآیندهای مرتبط با حوزه های پرداخت های عوارض می باشد که با تلاش و همت کارشناسان این سازمان و همکاری معاونت شهرسازی و معماری و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تمامی عوارض مرتبط با بحث شهرسازی هم اکنون از طریق کارت های بانکی در سطح مناطق اخذ می شود که گامی مهم در راستای افزایش سرعت پاسخ دهی به شهروندان و کاهش سفرهای غیرضروری و ترافیک شهری و جلوگیری از آلودگی هوا می باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های ارتباطی و بانکی در مرکز داده شهرداری ارومیه از دیگر اقدامات این سازمان در تحقق اهداف پرداخت های الکترونیکی و در نتیجه شهر الکترونیک خواهد شد.

کد خبر 408657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.