کابلینگ ۱۴۰۰ اصله درخت در سطح شهر مشهد

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از کابلینگ ۱۴۰۰ اصله درخت در سطح شهر خبر داد.

علی‌اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده به جهت مهار درختانی که در خطر قرار دارند و جلوگیری از شکسته شدن شاخه‌ها در فصل زمستان به سبب بارش برف و طوفان ۱۴۰۰ اصله درخت کابلینگ شده است.

وی افزود: تاکنون برای ۸۶۴ اصله درخت در بوستان هشت آباد، بوستان ملت، بلوار الهیه، خیابان امام رضا (ع)، بلوار فرودگاه، میدان جمهوری، میدان آزادی، بلوار ملک آباد، بلوار فلسطین و بلوار خیام جنوبی عملیات کابلینگ انجام شده است.

سرپرست اداره کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از اهداف انجام این عملیات می‌توان به استحکام بخشیدن به تاج و تنه درختان در برابر وزش باد و طوفان‌های سنگین، حفظ ساختار و فرم اصلی درخت، جلوگیری از سقوط و انحراف شدید تنه درختان و پیشگیری از تلفات جانی برای شهروندان و خسارات مالی خودروها اشاره کرد.

وی ادامه داد: تا پایان سال، ۳۳ هکتار فضای سبز جدید در مناطق کم برخوردار مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

انتظام تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هکتار در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها، صرف شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ پروژه از ۳۰ پروژه فضای سبز با مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار و اعتباری حدود ۲۶ میلیارد تومان افتتاح شده است.

کد خبر 408642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.