ایجاد دومین بازار تخصصی گیاهان دارویی در اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: دومین بازار تخصصی گیاهان دارویی اصفهان در بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان ایجاد می‌شود.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین بازار تخصصی گیاهان دارویی اصفهان در مرحله انجام مطالعه و طراحی معماری است و سال ۹۹ ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین بازار تخصصی گیاهان دارویی کشور در اصفهان سال ۸۸ با توجه به اساسنامه سازمان در راستای معرفی گیاهان دارویی به مردم و افزایش فرهنگ استفاده از محصولات سلامت‌محور، افزایش سطح آگاهی و تاکید بر فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها تأسیس شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بازار تخصصی گیاهان دارویی کشور در میدان لاله، ابتدای خیابان پروین اعتصامی، جنب آتش‌نشانی واقع شده و با هدف ارتقاء سلامت شهروندان، تغذیه سالم و آشنایی مردم با خواص گیاهان دارویی فعال است.

وی با بیان اینکه بازار تخصصی گیاهان دارویی ۳۳ غرفه عرضه محصولات گیاهی فعال است، تصریح کرد: یک غرفه نانوایی در محوطه باز بازار گیاهان دارویی اصفهان برای پخت نان‌های کامل فراسودمند اختصاص داده شده است.

مجیری اظهار  کرد: محصولات بازار تخصصی گیاهان دارویی اصفهان در قالب عمده‌فروشی و خرده‌فروشی شامل انواع گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک، انواع دمنوش‌ها و عرقیجات گیاهی، روغن‌های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی، ادویه‌جات است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت و بهداشت محصولات بازار گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: نظارت بر این بازار توسط بازرسان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و دانشگاه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در بازار گیاهان دارویی اصفهان، گفت: روزهای جمعه کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان با موضوعات تربیت و طب، حرکات اصلاحی، پخت غذاهای سالم، دمنوش‌ها و سردنوش‌ها، مزاج‌شناسی برگزار می‌شود که خوشبختانه مورد اقبال مردم واقع شده است.

وی افزود: هر ماه بیش از دو هزار نفر از بازار تخصصی گیاهان دارویی اصفهان بازدید می‌کنند که نشان می‌دهد مردم به استفاده از گیاهان دارویی و آشنایی با خواص آنها علاقه‌مند هستند.

کد خبر 408627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.