نمایشگاه "مدرسه انقلاب" در مدارس اصفهان برپا می‌شود

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی استان اصفهان، گفت: نمایشگاه‌های مدرسه‌ای است با موضوع گام دوم انقلاب در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب در دهه مبارک فجر در سطح مدارس استان اصفهان برگزار می‌شود.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه امسال هشتمین سال اجرای برنامه "مدرسه انقلاب" در دهه فجراست، اظهار کرد: این برنامه با محوریت اتفاقات انقلاب و توسط انجمن اسلامی استان اصفهان که زیر مجموعه دفتر کشوری است اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محوریت نمایشگاه انقلاب امسال بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: این موضوع به دانش آموزان ارائه شده است، علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی و روایت گری برای دانش آموزان برگزار شده تا نحوه تبدیل موضوعات به حوزه‌های رسانه‌ای و تجسمی نمایشگاهی را بیاموزند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی استان اصفهان، گفت: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه، نمایشگاه‌های مدرسه‌ای است که با موضوع گام دوم انقلاب در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود. در مدرسه انقلاب مهمترین اتفاق، این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایت‌گری انقلاب می‌کنند.

وی با تاکید به برگزاری کارگاه‌های انقلابی برای دانش آموزان، گفت: از جمله کارهای مقدمه سازی شده برای برگزاری خوب نمایشگاه حضور دانش آموزان کارگاه‌های انقلابی است که برای دختران و پسران در سطح استان برگزار شده است.

به گفته جعفری؛ دانش آموزان به مدت سه روز به تهران اعزام شدند و از اماکن انقلابی مثل مجموعه سعد آباد و حسینیه جماران و اتفاقاتی که در جریان انقلاب بوده بازدید کردند. همچنین در استان اصفهان کارگاه‌هایی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب مانند دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های دانشی، علمی، مسائل فضایی هوا و نظامی بوده است.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی استان اصفهان، گفت: پویش کتابخوانی کتاب انقلاب امسال در بخش جنبی نمایشگاه مدرسه انقلاب در کشور و در استان هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۲ تا ۳۰ بهمن در مدارس استان اصفهان برپا می‌شود، افزود: ۱۲۰ مدرسه متوسطه دوم دختر و پسر در این طرح مشارکت دارند، غیر از مرکز اصفهان در ۱۰ شهرستان دیگر مثل کاشان، شهرضا، نجف آباد، آران و بیدگل، شاهین شهر، نائین نمایشگاه مدرسه انقلاب را برگزار می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: بعد از این بازدید کنندگانی از تهران و ستاد استان نمایشگاه را بازدید می‌کنند و با وجود فرم‌ها و ملاک‌های ارزیابی نمایشگاه برتر در هر شهرستانی انتخاب شده و این فعالیت در مدراس دخترانه و پسرانه مجزا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از کارشناسی و ارزیابی‌ها در سطح استان بهترین مجموعه‌های برگزار کننده فعالیت‌های نمایشگاهی به تهران معرفی می‌شوند و این روال تا اردیبهشت ماه طول می‌کشد و در اردیبهشت ماه تعداد ۱۰ مدرسه نمونه کشوری با امتیازی که برای این مدارس در نظر گرفته شده برای جایزه دهی ویژه گزینش می‌شوند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی استان اصفهان در خصوص محورهای نمایشگاه مدرسه انقلاب، اظهار کرد: این نمایشگاه بیانیه گام دوم انقلاب با محورهای انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدیدی عالم، آغازی بی پایان، جنگ گفتمان‌ها مقایسه انقلاب‌های بزرگ، برکات بزرگ انقلاب اسلامی، چالش‌ها از دیروز تا امروز، است.

وی اضافه کرد: همچنین بحث رستاخیز علمی، معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک موضوع کلیدی بوده به آن اشاره شده است و بحث عدالت و مبارزه با فساد و بحث سبک زندگی نیز از دیگر محورهای این نمایشگاه هستند.

جعفری با بیان اینکه با توجه به شهادت حاج قاسم سلیمانی پویش "صف به صف قاسم‌ها طی خونخواهی تو" در این نمایشگاه وجود دارد، افزود: در این پویش ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار، دشمنان و ترسیم راه مقاومت بعد از این اتفاق به عنوان یک موضوع محوری برای مدارس انقلاب شکل گرفت.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی استان اصفهان، گفت: روایت گری مهمترین عنصر در مدرسه انقلاب است که به وسیله دانش آموزان اجرا می‌شود. در بخش دختران نیز محورهای دختران تمدن ساز، نسل آفتاب، بحث اقتصاد، استقلال و آزادی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه در تعدادی از مدارس یک مسئول انجمن دارد و این مسئول، دانش آموزان را جذب اتحادیه می‌کند و آنها با همدیگر گروهی را تشکیل می‌دهند، گفت: هر کدام غرفه‌ای را در موضوعات مختلف بر عهده دارند و روایت گری همان غرفه را بر مبنای محتوایی مورد نظرشان که چند هفته قبل با آمادگی کامل روابت گری داشتند، انجام می‌دهند.

کد خبر 408618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.