سیستم عبور ایمن عابر پیاده در شهر یزد راه‌اندازی شد

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: در راستای سیاست‌های انسان محوری و لزوم رعایت ایمنی بیشتر برای عابران پیاده طرح نصب سیستم هوشمند عبور ایمن عابر پیاده اجرا می‌شود.

حمید دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری یزد سیستم عبور ایمن عابر پیاده موسوم به «پوش باتن» را برای نخستین بار در شهر نصب و به صورت پایلوت به اجرا در آورده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این سیستم در خیابان دهم فروردین شهر فعال است، گفت: با فشار دادن دکمه دستگاه توسط عابر پیاده، پس از ۱۵ ثانیه چراغ راهنما برای خودروها قرمز می‌شود و عابر مجاز است ظرف ۱۵ ثانیه به طور ایمن از عرض خیابان عبور کند و سپس چراغ راهنما به طور خودکار برای عبور ماشین‌ها سبز خواهد شد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان این که با رانندگان متخلف که به هشدار این سیستم توجه نکنند برخورد می‌شود، عنوان کرد: سال آینده ۱۱ نقطه از شهر به این دستگاه مجهز خواهد شد و سپس به تدریج و با رفع خطاهای احتمالی، این سیستم در تمام گذرگاه‌های عابر پیاده شهر نصب خواهد شد.

وی به لزوم فرهنگ سازی برای شناخت درست و استفاده بجا از این دستگاه تاکید کرد و گفت: باید برای فرهنگ سازی و آموزش استفاده از این دستگاه ویژه عابران پیاده اقدامات لازم بشود.

دهقان به نصب دوربین‌های کنترل برای تکمیل این طرح خبر داد و گفت: توصیه می‌کنیم با توجه به افزایش تلفات انسانی به ویژه تلفات عابران پیاده رانندگان توجه بیشتری به رعایت حقوق عابر پیاده داشته باشند.

وی کاربرد این دوربین‌ها را در دو سطح عنوان کرد و گفت: این دوربین‌ها برای ثبت تخلف رانندگانی است که به این قانون احترام نمی‌گذارند همچنین کاربرد دوم آن به وسیله هوش مصنوعی و پردازش تصویر است که اجازه نمی‌دهد عابر پیاده‌ای بدون قصد عبور از خیابان از این دستگاه استفاده کند تا برای رانندگان مزاحمت ایجاد نشود.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد: شورای شهر امسال تاکید ویژه‌ای بر رعایت حقوق عابران پیاده دارد و اینکه عابر پیاده هم از خیابان سهم دارد و با این سیستم بتواند به طور ایمن از خیابان برای تردد استفاده کند.

کد خبر 408612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.