معابر شهری سمنان مزین به تصاویر شهدا شد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: معابر شهری سمنان مزین به تصاویر شهدایی شد که در بهمن‌ماه به شهادت رسیده‌اند.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تصاویر شهدایی که در هر ماه به شهادت رسیده‌اند بر دیوارهای معابر اصلی شهر نقاشی می‌شود، تصریح کرد: این طرح در راستای ارج نهادن به جایگاه والای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سمنان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا در واقع بخشی از تاریخ و هویت انقلابی هر شهری هستند، خاطرنشان کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) شدند و عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف مرهون ایثارگری آنان است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سمنان نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را گامی مهم در راستای اعتلای ارزش‌های انقلابی و دینی جامعه برشمرد و افزود: آشنایی شهروندان، به‌ویژه نسل جوان با سیره و روش زندگی شهداء می‌تواند گامی موثر در جهت معرفی الگوی مناسب برای آینده‌سازان جامعه باشد.

بابایی با تاکید بر اینکه آسایش، آرامش، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی به برکت خون شهداء و جانفشانی آنان است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهداء و تجلیل از مقام شامخ آن‌ها در حقیقت بزرگداشت ارزش‌های والای انسانی نظیر ایمان، عشق، حماسه، شجاعت و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی است.

کد خبر 408606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.