۲۳۰ سمن‌ جوانان در اصفهان تا پایان سال رتبه‌بندی می‌شود

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: فرآیند رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در ۱۵ استان کشور به پایان رسیده و در استان اصفهان هم رتبه‌بندی ۲۳۰ سمن تا قبل از سال جدید به اتمام می‌رسد و نتایج این رتبه‌بندی قرار است در جشنواره‌ای به نام اتفاق سه اعلام شود.

رامین نعیمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه توسعه ششم کشور جدول رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد جوانان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ مشخص شده که هدف نهایی و سهم استان اصفهان بر اساس جمعیت جوان آن داشتن ۲۴۰ سمن مردم نهاد است.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان همواره در مشارکت اجتماعی پیشتاز بوده است، افزود: در استان اصفهان بیش از ۲۳۰ سمن مردم نهاد جوانان ثبت شده که با این تعداد سمن استان اصفهان در رتبه اول کشور از نظر دارا بودن سمن‌های جوانان قرار دارد که بعد از اصفهان استان‌های آذربایجان شرقی و البرز است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، تصریح کرد: این سمن‌ها در موضوعات مختلفی مانند علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، ازدواج و تحکیم خانواده، فعالیت‌های بشردوستانه، امور بانوان و خانواده، فضای مجازی، مذهبی، محیط زیست، عمران و آبادی، ورزشی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه اکثر این سمن‌ها در حوزه فرهنگی فعالیت دارند، اظهار کرد: از نظر کمی و تعداد سمن‌ها در رتبه مناسبی قرار داریم که از این پس علاقمندیم تمرکز اصلی خود را بر موضوع کیفیت بخشی به فعالیت‌های سمن‌ها سازمان‌های مردم نهاد جوانان داشته باشیم.

شبکه ملی امداد و نجات کشور در استان اصفهان شکل گرفته است

نعیمی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی سمن‌های جوانان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، تصریح کرد: فرآیند رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در ۱۵ استان کشور به پایان رسیده و در استان اصفهان هم تا قبل از سال جدید به اتمام می‌رسد و نتایج این رتبه بندی قرار است در جشنواره‌ای به نام اتفاق سه اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی سمن‌های جوانان با هدف ترسیم وضعیت سمن‌های جوانان کشور انجام می‌شود، افزود: این سمن‌ها هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی بر اساس شاخص‌های خاصی بررسی می‌شوند و یکی از شاخص‌های آن حضور در فعالیت‌های اجتماعی میدانی است که استان اصفهان در این موضوع وضعیت مناسبی دارد همچنین گزارش‌های شفاف از وضعیت کارکردی و مالی آنها هم یکی دیگر از شاخص‌هاست.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سامانه مشارکت‌های اجتماعی سازمان ورزش و جوانان به آدرس www.saman.msy.gov.ir است که این سامانه به طور شفاف همه کمک‌های مالی وزارت ورزش و جوانان به سمن‌ها، طرح‌ها و ایده‌ها و کارگاه‌های سمن‌ها در آن بارگذاری شده که در شورای داوری این وزارت خانه با حضور داوران و مراجع نظارتی بررسی می‌شود همچنین صدور اعتبارنامه، تمدید پروانه، تغییر مجمع و فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد همگی در این سایت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی امداد و نجات کشور در استان اصفهان فعال شده است، اظهار کرد: این شبکه در سیل بهار امسال و سیل اخیر کمک‌های بسیاری به این مناطق داشت و بالغ بر ۱۵ کامیون به این مناطق ارسال شد و هنوز هم فعالیت‌های پزشکی و ساماندهی سیل زدگان در این مناطق فعال هستند.

کد خبر 408604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.