فاز نخست پایانه مترو آزادگان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط سه مترو خبر داد و گفت: ساخت فاز نخست این پایانه تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا، علی امام با اشاره به خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان اظهار کرد: پایانه آزادگان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پایانه یکی از عوامل اثر گذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط سه مترو تهران است، خاطر نشان کرد: پایانه آزادگان حدود ۵۰ هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهایی پیمانکار این پایانه تصریح کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و اکنون با انتخاب پیمانکار در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی دو ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه شامل پارکینگ و چاله سرویس قطارها است و به همین دلیل برای تعمیرات کوتاه مدت نیز قابل استفاده است. فاز دوم نیز شامل تعمیرگاه و تجهیزات آن است که در این صورت تعمیرات سنگین و بلند مدت نیز قابل اجرا است.

امام اضافه کرد: پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها کمک به تنظیم سر فاصله حرکت قطارها، محلی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی و تعمیرات احتمالی و نیز شستشوی واگن‌ها است؛ راه اندازی پایانه‌ها در ابتدا یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: فارس

کد خبر 408600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.