جایزه بزرگ جشنواره آمریکایی به «یلدا»ی ایرانی رسید

«یلدا» ساخته مسعود بخشی برنده جایزه بزرگ هیأت داوران ساندنس در بخش سینمای جهان شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیأت داوران مسابقه سینمای جهان در مهمترین جشنواره مستقل آمریکایی ساندنس، شب‌گذشته جایزه بزرگ خود را به فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی اهدا کرد.

در بیانیه داوران آمده است: «در جهانی که با قوانین نمایشی و فراواقعی انتقام و شرافت اداره می‌شود، این فیلم غیرمنتظره معنای واقعی بخشش را باز می‌گوید. این ملودرام پرشور شما را بر لبه صندلی می‌نشاند و در چهارچوب همان نمایش رسانه‌ای که به چالشش می‌کشد، به تصویر در می‌آید.»

یلدا در حالی با استقبال گرم تماشاگران و منتقدین آمریکایی به کسب این جایزه مهم جشنواره نائل آمد که کارگردان فیلم با اعتراض به سیاست‌های تبعیض‌آمیز دولت آمریکا از حضور در جشنواره امتناع ورزید. بخشی در نامه‌ای خطاب به دبیران جشنواره عنوان کرده بود: «در این شرایط به جشنواره شما نمی‌آیم و کنار مردمی میمانم که سال‌هاست تحت تحریم، فشار، تبعیض، محرومیت و ممنوعیت تمام جنگ افروزان بیمار قرار دارند.

سه سال قبل نیز جایزه فیلمساز جهانی که هر سال از سوی مؤسسه ساندنس و رابرت ردفورد به استعدادهای سینمای جهان داده می‌شود، به کارگردان «یلدا» اهدا شده بود.

«یلدا» ساخته مسعود بخشی و به تهیه کنندگی علی مصفا، با مشارکت مؤسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه و بنیاد سینمایی فارابی و حمایت ایرج تقی‌پور در نخستین حضور اروپایی خود در بخش «جنریشن» هفتادمین جشنواره جهانی برلین به نمایش درخواهد آمد.

کد خبر 408597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.