پارک محله تل بادی شیراز به زودی افتتاح می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز از افتتاح پارک محله تل بادی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، اصغر سروی اظهار کرد: این پارک در راستای زیبا سازی محیطی، افزایش تعاملات اجتماعی، ارتقاء نشاط و شادابی ساکنین محله تل بادی و همچنین آرامش روان و سلامت شهروندان در حال احداث می‌باشد و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات‌های عمرانی و اجرایی این پارک شامل محوطه سازی، روشنایی، فضای سبز و … خواهد بود و عناصری از قبیل فضای بازی کودکان، سِت ورزشی، غرفه تنقلات، سرویس بهداشتی، محل‌های نشیمن و فضایی جهت پیاده روی احداث خواهد شد که می‌توانند به حس تعلق و فعالیت مردم در این فضا نقش ببخشند.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز تصریح کرد: بعضی از فضاهای بی استفاده، کم‌تحرک و نازیبا در منظر شهری می‌توان با اقداماتی به مکانی ارزشمند جهت استفاده شهروندان تبدیل شوند.

سروی ادامه داد: در همین راستا مکانی در شهرک جانبازان به متراژ سه هزار مترمربع وجود داشت که به فضایی بی روح و بلااستفاده در سالیان گذشته تبدیل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین به منظور زیباسازی منظر شهری، ارتقاء تعاملات اجتماعی و گسترش فضای عمومی، ایجاد فضای امن، دوستانه کردن محیط و همچنین دور هم جمع کردن ساکنان محله، شهرداری منطقه چهار با رعایت ضوابط اقدام به طراحی و شروع عملیات بهسازی و محوطه سازی این مکان کرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز گفت: عملیات عمرانی این پروژه شامل اجرای موزائیک فرش به طول یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، اجرای تک لبه به طول ۳۵۰ متر، خاکبرداری ۶۰۰ مترمکعب و خاکریزی ۴۰۰ مترمکعب و بتن ریزی ۱۶۰ متر مکعب می‌باشد، که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال انجام است.

سروی اضافه کرد: ارائه خدمات منطبق با شرایط روز و براساس مطالبات مردم از اهداف مهم منطقه چهار است و سعی خواهیم کرد با توجه به نیاز محلات این خدمات به طور مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: ساماندهی حاشیه بلوار رحمت ضلع شمالی آن حد فاصل بولوار سفیر به طرف خیابان صفایی شمالی رو به اتمام است.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز افزود: هدف از اجرای اینگونه پروژه‌ها پویایی بیشتر این فضاها و در جهت برآورده ساختن نیاز مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع نقاط بی دفاع شهری، ارتقای آرامش و سلامتی شهروندان، بهسازی و زیباسازی حاشیه بلوارها می‌توان اشاره کرد.

سروی ادامه داد: عملیات عمرانی این محدوده شامل اجرای موزائیک فرش، تک لبه، سکوی نشیمن، مسیر پیاده روی، اجرا نورپردازی، آبیاری قطره‌ای و مبلمان پارکی است.

وی تصریح کرد: در طراحی این پروژه سعی شده این فضا به فضای سرزنده و پرشور، امن و قابل استفاده برای شهروندان تبدیل شود که در حال حاضر عملیات زیرسازی فضای سبز این پروژه توسط عوامل منطقه آغاز شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری شیراز اظهار کرد: فضای زیرین پل کشن به مساحت ۱۴ هزار متر مربع است که عملیات عمرانی آن شامل ایجاد فضای سبز گسترده و پایدار با کاشت درختان سایه دار به مساحت ۹ هزار متر مربع، احداث آبنما به مساحت ۱۳۵ مترمربع، نورپردازی خطی به طول ۸۷۰ متر طول، کف سازی به مساحت پنج هزار مترمربع، مسیر پیاده‌روی و طرح‌های گرافیکی است.

کد خبر 408596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.