۲۰ درصد تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعیین سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کل کشور تا ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: ۲۰ درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: این سهم گذاری برای اقتصاد دیجیتال اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد نفتی با اقتصاد استارت‌آپی است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازم است، ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال باید به عدد ۲۰۰ میلیون یورو برسد، این عدد در حال حاضر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهم است که رخ خواهد داد.

آذری جهرمی تأکید کرد: در تجارت الکترونیک باید خرده‌فروشی الکترونیکی باید به سهم ۱۰ درصدی برسد، تسهیل گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است. متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، باید به عدد ۲۵ مگابیت در ثانیه برسد و در موبایل به حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه، تا ۱۴۰۴، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل و یا ۵G متصل شوند.

وی با اشاره به مصوبه دیگر شورای عالی فضای مجازی گفت: شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور، و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاری‌هاست که باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: ۲۰ درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در شبکه ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم. رشد خدمات پایه در شبکه ملی باید به‌گونه‌ای باشد که از اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه محافظت کند.

کد خبر 408554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.