کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع دستی در جشنواره فجر

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: جشنواره فجر صنایع دستی با هدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای دستیابی بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، پویا محمودیان گفت: جشنواره فجر صنایع‌دستی مجالی برای تجلی جلوه فرهنگ و هنر این مملکت و بستری است برای به نمایش درآمدن نگاه هنرمندان و مهارت افرادی که ساختن را مشغله خود می‌دانند.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه جشنواره فجر صنایع‌دستی که فردا شاهد چهارمین دوره افتتاح آن خواهیم بود، در خانواده فجر کشور جوان‌ترین رویداد به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: این رویداد با هدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان برگزار می‌شود.

محمودیان خاطرنشان کرد: هرسال در این جشنواره به یکی از رشته‌های صنایع‌دستی به‌منظور ویژگی‌ها و قابلیت‌های هنری به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود که به این منظور در این دوره، بخش ویژه به سفال اختصاص داده شده است.

او با اظهار اینکه هر هنرمند مجاز به ارسال سه اثر از جدیدترین محصولات هنری خود در جشنواره فجر بوده است، ادامه داد: این آثار باید با شیوه‌های تولید دستی خلق شده باشند و مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب آن‌ها وجود تمایز در این آثار از لحاظ طراحی، کیفیت اجرا، اصالت برند، هویت و کاربرد خلاقانه است.

محمودیان با اشاره به اینکه به پنج هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی و به پنج هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امروز بیش از ۲۵۰ اثر هنری در نمایشگاه فجر چهارم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

او در پایان تأکید کرد: از خصوصیات بارز فجر چهارم صنایع‌دستی این است که این نمایشگاه با حضور پیشکسوتان و هنرمندان نامی خانواده صنایع‌دستی و به دست خود آن‌ها ساعت ۱۵ روز ۱۳ بهمن در موزه ملی ایران افتتاح می‌شود.

منبع: میراث آریا

کد خبر 408549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.