توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص فرد مشکوک مبتلا به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هیچ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان و به ویژه بیمارستان خورشید اصفهان نداشته‌ایم.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برخی اخبار غیر رسمی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابتلای فردی به کرونا و بستری شدن وی در بیمارستان خورشید اظهار کرد: هیچ موردی از ابتلا به کرونا در استان تا امروز وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: موردی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است حتی مورد مشکوک هم نبوده به همین دلیل در بخش مسمومین بیمارستان خورشید بستری است.

گفتنی است روز گذشته شایعاتی مبنی بر بستری فردی مشکوک ابتلا به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان های اصفهان در فضای مجازی همرسانی شد که گفته می‌شد انتشار شایعه اولیه آن از سوی یکی از پرستاران شاغل در این بیمارستان بوده است.

کرونا، نوعی از ویروس‌ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران از جمله انسان تأثیر می‌گذارند. آنها با علائم سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید همراه هستند و همچنین می‌توانند روی عملکرد روده تأثیر بگذارند.

ویروس کرونا، در سال ۱۹۳۷ از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس‌ها، مسئول ۱۵ تا ۳۰ درصد از سرده های رایج هستند و در طول ۷۰ سال گذشته، دانشمندان دریافته‌اند که ویروس کرونا می‌تواند موش‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها، بوقلمون‌ها، اسب‌ها، خوک‌ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن یعنی SARS و MERS تحقیق کرده است.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم آن می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 408547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.