ارائه بسته‌های تشویقی برای مرمت‌ و بازسازی خانه‌های تاریخی

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: شهرداری به عنوان متولی صدور پروانه رایگان برای مالکان خانه‌های تاریخی و برای خانه‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارد ۵۰ درصد تخفیف عوارض در نظر گرفته تا تشویقی برای مالکان برای مرمت و بازسازی آن‌ها باشد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح BRT خیابان عبدالرزاق طبق نظر کارشناسان معاونت ترافیک به منطقه ابلاغ شده و در حال اجرا است.

وی با بیان این که مسیر BRT خیابان عبدالرزاق از خیابان ارغوانیه منطقه ۱۵ به پایانه صمدیه در منطقه یک وصل خواهد شد، افزود: قسمت ارغوانیه تا میدان احمدآباد حدود دو سال پیش توسط منطقه ۱۵ انجام و مسیر منطقه سه با گذر از خیابان‌های ولی‌عصر (عج) و عبدالرزاق تا چهارراه تختی و بعد از آن خیابان مسجد سید تا پایانه صمدیه در منطقه یک خواهد بود که مسیر BRT هر دو منطقه تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این راستا مردم هیچگونه نگرانی از ترافیک خیابان‌های یاد شده نداشته باشند زیرا کارشناسان برای رفع مشکلات شهروندان اقدام به اجرای طرح راه‌اندازی مسیرهای ویژه تردد اتوبوس‌های تندرو کرده‌اند.

وی با اشاره به نارضایتی برخی شهروندان ساکن در این منطقه از وجود خانه‌های مخروبه تاریخی و ایجاد ناامنی و مسائل بهداشتی آنها، اظهار کرد: شهرداری به عنوان متولی صدور پروانه رایگان برای مالکان خانه‌های تاریخی و برای خانه‌هایی که در بافت فرسوده قرار گرفته، ۵۰ درصد تخفیف عوارض در نظر گرفته تا تشویقی برای مالکان برای مرمت و بازسازی آن ها باشد.

کارگر تصریح کرد: با توجه به این که شهرداری و میراث فرهنگی مالک خانه‌های تاریخی نیست، نمی‌تواند برای تخریب یا مرمت آن‌ها ورود کند، اما مالکان این خانه‌ها می‌توانند به واحد بازآفرینی شهری منطقه سه مراجعه کنند تا مراحل مرمت و بازسازی برای آنها هموار شود.

وی با بیان این که در منطقه سه حدود ۵۰۰ خانه تاریخی ثبت شده وجود دارد، گفت: امسال مرمت و بازسازی ۳۰ خانه با صدور پروانه رایگان از جانب شهرداری به اتمام رسیده و یا در حال انجام است و تبدیل به خانه‌های بومگردی، اقامتگاه سنتی و گردشگری شده است.

کد خبر 408536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.