رشد و توسعه ورزش شهروندی با هدف افزایش نشاط عمومی

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: برای رشد و توسعه ورزش شهروندی در این منطقه گام‌های خوبی برداشته شده که موجب افزایش شور و نشاط عمومی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس روحانی در دیدار با معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مدیران شهری بر لزوم توسعه ورزش همگانی، در بوستان‌های منطقه ۹ فضاهایی ویژه ورزش همگانی تخصیص داده شده است.

وی افزود: منطقه ۹ با افزایش و توسعه فضای سبز شهری در امتداد بوستان مهر و فاز پنج و شش این بوستان در مجاورت کوه آتشگاه همچنین ایجاد فضاهایی برای ورزش والیبال، فوتسال، بدمینتون و استقرار میزهای تنیس در این پارک برای رشد و توسعه ورزش شهروندی گام‌های خوبی برداشته که موجب افزایش شور و نشاط عمومی شده است.

«حبیب‌الله ناظریان»، معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر در اختیار قراردادن سالن‌های ورزشی شهرداری برای ورزش همگانی بانوان، گفت: در تمام سالن‌های ورزشی روزانه ساعات زیادی دراختیار بانوان برای ورزش قرار دارد.

وی با بیان این که یکی از سیاست‌های سازمان توجه به فرهنگسازی ورزش همگانی در میان شهروندان است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی از جمله همایش پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های صبحگاهی در بوستان‌های در منطقه ٩ برگزار شده است.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی منطقه ۹ همه روزه فعال و استفاده برای عموم رایگان و آزاد است.

همچنین «حمید باربازان» مسئول ارتباطات منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به رشد و توسعه ورزش شهروندی، گفت: رشد صنعت و افزایش شهرنشینی باعث شده شهروندان دچار کم‌تحرکی و گرفتار دغدغه‌های شهری شوند، از این رو شهرداری اصفهان با توسعه فضای سبز تفرجگاهی و افزایش فضای سبز جهت ورزش همگانی درصدد ترغیب شهروندان برای ورزش همگانی و رفع نیاز آنها به فضاهایی برای انجام ورزش برآمده است.

وی اظهارکرد: در جامعه امروز ورزش و به ویژه ورزش همگانی موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود.

باربازان با بیان این که افزایش سلامت و نشاط در جامعه سبب کاهش هزینه‌های درمانی و بهداشتی می‌شود و بهره‌وری نیروی کار جامعه را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: ورزش همگانی در یک جامعه کارکردهای مطلوبی همچون افزایش همدلی، تقویت همبستگی و مشارکت اجتماعی و تحکیم روابط و پیوندهای اجتماعی، کمک به فرایند جامعه‌پذیری افراد دارد و به همین منظور شهرداری اصفهان با احداث اماکن ورزشی و توسعه فضاهای سبز این فرصت را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند تا اوقات فراغت خود را در این اماکن سپری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۹ امکاناتی مهیا شده تا شهروندان با کمترین هزینه و امکانات، سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنند.

کد خبر 408534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.