درخشان: استاندار اصفهان برای "بنزین سفر" رایزنی خواهد کرد

معاون گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از پیشران‌های توسعه گردشگری داخلی، بنزین است که گرانی آن تأثیر بسزایی در سفرهای داخلی خواهد داشت. درباره سهمیه "بنزین سفر" در معاونت گردشگری به جمع بندی رسیدیم و مکاتبات لازم با وزارت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرام آرام که فصل زمستان با چمدان خود قصد رفتن می‌کند، بهار خبر از نوروز و تعطیلات عید می‌دهد. تعطیلاتی که پدیده‌ای جذاب در کشور یعنی سفرهای نوروزی را پدید می‌آورد. در ایام تعطیلات جشن سال نو جاده‌های ایران با حجم عظیمی از خودروها در شمال، جنوب و شرق و غرب مواجه می‌شود. استان اصفهان هم به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان و همچنین قرار گرفتن در مرکز ایران یکی از کریدورهای اصلی سفرهای نوروزی است.

اصفهان علاوه بر اینکه مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است، درست در مرکز راه‌های جنوب به شمال و بالعکس قرار گرفته و مسافر گذری بسیاری نیز دارد. همین مسئله باعث شده تا ستاد اجرایی خدمات سفر این استان مسئولیت و کار سنگینی داشته باشد.

در سال جاری اعضا ستاد خدمات سفر استان بر توزیع سفر بین تمام شهرستان‌های استان تاکید دارند، این سیاست در سال گذشته در دستور کار بود و با این حال همچنان شهرستان‌های شرق از نعمت گردشگران نوروزی محرومند. موضوع مورد تاکید دیگر افزایش ماندگاری مسافران بود؛ این در حالی است که در عید نوروز گردشگر مازاد بر ظرفیت اصفهان بر این استان بارگذاری می‌شود و اعمال این سیاست کمی عجیب به نظر می‌رسد.

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان هم با توجه به لغو شدن تورهای غربی و افت شدید ورود گردشگران خارجی چشم امید خود را عید نوروز قرار داده تا ضررهای اقتصادی ناشی از لغوی‌ها به ذی‌نفعان گردشگری در این ایام کمی کاهش یابد. این مُسکن برای گذر از دوران گذار و امیدوار بودن به اردیبهشت همیشه مملو از گردشگر اصفهان اجرا خواهد شد.

استفاده بهینه از عید نوروز برای جبران تورهای لغو شده

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: صنعت گردشگری در استان اصفهان رو به رشد بوده و سیاست‌گذاری مدیران و تصمیم‌گیران استانی نیز به درستی بر این صنعت تمرکز یافته است. فراز و فرودها در صنعت گردشگری را باید هر روز، ساعت و دقیقه کنترل کنیم تا دچار مشکل نشویم. یکی از دستورکارها در صنعت گردشگری نگاه به تمام جوانب و بازاریابی در تمام کشورهای کره زمین است.

سید علی صالح درخشان درباره سرمایه‌گذاری در بازار چین و خطر شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: از هر نقطه‌ای در این دنیا می‌توانیم جذب گردشگر داشته باشیم و چین قطعاً یکی از بازارهای هدف مهم ایران است. با این حال و با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی است که اولویت اول کشور شهروندان هستند و حتماً باید گردشگری که وارد کشور می‌شود، مراحل کنترل بهداشتی را پشت سر گذارد. ضمن اینکه آموزش‌ها و هشدارهای لازم باید به زیرساخت‌ها و فعالان صنعت گردشگری داده شود.

وی با اشاره به تورهای لغو شده ورودی به ایران، خاطرنشان کرد: حوادثی که اخیراً در کشور رخ داده بر روی تورهای ورودی به خصوص تورهایی که از غرب می‌آمدند تأثیر بسزایی داشته است. این دوران گذار است و طی خواهد شد، اما باید برای این زمان حساس برنامه داشته باشیم و یکی از برنامه‌ها برای جبران نیز استفاده بهینه از عید نوروز است. کشور ایران بسیار پهناور و پر جمعیت است و می‌توان جامعه هدف خود را در دوران گذار از گردشگری داخلی انتخاب کنیم.

درخواست استاندار اصفهان از دولت برای اختصاص بنزین سفر

معاون گردشگری استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا برای عید نوروز سهمیه بنزین سفر اختصاص خواهد یافت یا خیر؟ توضیح داد: یکی از پیشران‌های توسعه گردشگری داخلی، بنزین است که گرانی آن تأثیر بسزایی در سفرهای داخلی خواهد داشت. درباره سهمیه "بنزین سفر" در معاونت گردشگری به جمع بندی رسیدیم و مکاتبات لازم با وزارت انجام شد ضمن اینکه این مساله در ستاد خدمات سفر نیز مطرح و استاندار اصفهان قول رایزنی با دولت برای اختصاص سهمیه بنزین سفر در نوروز ۹۹ داد.

درخشان با تاکید بر توزیع سفر، خاطرنشان کرد: اجرای رویدادهای فرهنگی توسط مردمان اطراف اصفهان در شهر و فضایی چون چهلستون نمونه موفقی در توزیع سفر و معرفی جاذبه‌های اطراف شهر اصفهان در سال‌های گذشته بوده است. در سال جاری نیز سعی خواهیم داشت تا با چنین برنامه‌هایی توزیع سفر و ماندگاری سفر را در استان افزایش دهیم.

کد خبر 408517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.