دستگیری ۶۰ دختر و پسر در پارتی گیلان

فداکاری معلم دلسوز برای دانش آموزان در سیستان و بلوچستان،مردی که آبروی ایرانیان را در سوئد برد،ماجرای حمله سوسک‌های قرمز به تهران و وحشت در پرواز رامسر به تهران، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری شنبه_۱۲بهمن_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۶۰ نفر در پارتی مختلط شبانه در یکی از روستاهای ساحلی خشکبیجار بازداشت شدند.

این ۶۰ نفر که اکثراً پسران و دختران جوان بودند دستگیر وبه مقامات قضائی تحویل داده شدند.

در این عملیات نیز مقادیری مواد مخدر از نوع گل و مشروبات الکلی کشف شد.

فداکاری معلم دلسوز برای دانش آموزان در سیستان و بلوچستان

این فیلم روایت فداکاری معلمی است در محروم‌ترین و نقطه کشور که هر روز دانش آموزانش را از رودخانه خروشان در سیستان و بلوچستان عبور می‌دهد تا به موقع سرکلاس درس حاضر شوند.

ایثار معلمان مناطق محروم برای شاگردان خود مصداق همان "غوغای بی‌هیاهو" است؛ در این گزارش فداکاری معلمی از دورترین منطقه کشور را بازگو می‌کنیم.

محرومیت منطقه، سختی‌های تدریس در کلاسی که ۶ پایه را یکجا در خود جای داده است و… در میزان عشق و علاقه‌اش به معلمی ذره‌ای تأثیر ندارد؛ او با اطمینان می‌گوید "ایمان دارم، معلم‌بودنم مصداق همان رسالت انبیاست"،....

معلمی در جغرافیای محرومیت تابع ضوابط مرسوم نیست، اینجا رابطه‌ها "دلی" است و معلمی در این جغرافیا شاخصه‌هایی دارد فراتر از تدریس.

"رسول ناروئی" معلم روستای بنگر شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان است، همانی که چند روز قبل فیلم او در حالی که برای عبور دانش‌آموزانش از رودخانه خروشان تلاش می‌کرد، منتشر شد؛ معلمی که دانش‌آموزانش را در آغوش گرفته و از رودخانه خروشان عبور می‌داد تا از کلاس درس جانمانند.

رسول ناروئی می‌گوید: معلم دبستان ابتدایی روستای "بنگر" هستم، در مدرسه فقط من هستم با ۱۶ دانش‌آموزم؛ ۶ پایه دوره ابتدایی در یک کلاس درس حضور دارند و من هم معلم آنها.

پس از دکل نفتی، این بار باند اتوبان غیب شد!

برای نخستین بار باید از پرونده‌ای عجیب بنویسیم، آنقدر عجیب که برای خودمان نیز تازگی دارد. اینکه می‌نویسیم عجیب از این بابت که همه اجزای این پرونده را می‌دانیم اما از ذکر جزئیات منع قانونی داریم، اما در خلاصه‌ترین شکل ممکن یک مؤسسه‌ای که پسوند خیریه و فرهنگی را به یدک می‌کشد، پس از سال‌ها مقاومت بالاخره قطعه زمینی به مساحت ۷ هکتار را آنگاه پس می‌دهد که با عبارت «زمین‌خواری» مواجه می‌شود آن هم نه با آرامش و طیب خاطر که به زور قانون!

در خلاصه‌ترین وضعیت، دادگستری استان یزد فارغ از حواشی ساختگی و شوآفی به نام «جشنواره عروسک‌ها و تئاتر عروسکی» به دور از شتابزدگی و البته با دقت و ظرافت، پرده از پرونده‌ای عجیب و در عین خود کم نظیر برمی‌دارد. منابع آگاه ضمن ابراز شگفتی از مورد پیش آمده اظهار می‌دارند که وقتی به این زمین‌خواری ۷ هکتاری پی بردیم که گفتند یک باند از یک اتوبان موجود در نقشه‌های هوایی و طرح تفضیلی ناگهان مفقود شده است و به دنبال باند مفقودی گشتن همانا و پیدا شدن ۷ هکتار زمین پس از سال‌ها نیز همان.

خبر زمین‌خواری و اتوبان‌خواری عجیب، ناگهان لای یک خبر گُم می‌شود؛ «جشنواره عروسک‌ها و تئاتر عروسکی»! دعوایی بالا می‌گیرد بر سر بودجه ۱۲ میلیاردی این جشنواره و اما همچنان رگه‌هایی از خبر زمین‌خواری در رسانه حضور دارد. برخی که همواره احساس کرده‌اند بعضی تلاش می‌کنند اصل موضوع را با یک یا چند خبر حاشیه‌ای گم کنند این بار به این موضوع حساسیت ویژه‌ای نشان می‌دهند که؛ «جشنواره عروسک‌ها و تئاتر عروسکی»؛ واقعی است یا پوششی برای یک پرونده؟

در مقام دفاع شاید گفته شود این جشنواره از ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده است و اما در مقام رد این دفاع، قاطعانه می‌گوئیم: «آفتاب یزد چندماهی است که در جریان این پرونده و جزئیات آن قرار دارد و اما به دلیل رعایت مباحث قضائی و عدم ایجاد وقفه در سیر پرونده دست نگه می‌دارد تا در بزنگاه، خبری را رسانه‌ای کند که از همان ابتدا، تمامی جزئیات آن را می‌دانست.» و این بدان معنا است که شاید وقتی اظهارنامه‌های قضائی به دست شأن رسید و دیدند در دوران ریاست عالیه آیت الله رئیسی بر قوه‌قضاییه و ریاست غلامعلی دهشیری بر دادگستری استان یزد دیگر «بندبازی» جواب نمی‌دهد؛ «عروسک بازی» را در برنامه قرار دادند!

این یک اصل است که متخلفان و نادیده‌انگاران قانون همواره به دنبال ایجاد حاشیه برای «ردگُم کنی» بوده‌اند و اما دستگاه قضا به عنوان چشمان بیدار جامعه است که باید هوشیار باشد که تجربه ثابت کرده است که نه‌تنها باهوش است که اساساً میانه‌ای با حواشی ساختگی، کاذب و عجیب و غریب ندارد.

اینک خبرهای خوشحال‌کننده حکایت از آن دارد که آن «یک باند اتوبان» و نیز آن «۷ هکتار زمین» باز پس گرفته شده و پرونده باقیمانده موضوعات مطروحه، سیر قضائی خود را در حال طی کردن است.

مردی که آبروی ایرانیان را در سوئد برد

مرد ایرانی با تظاهر به معلولیت میلیون‌ها کرون از صندوق بیمه سوئد کلاهبرداری کرد.

روزنامه «افتونبلادت» سوئد در گزارشی رو شدن دست یک مرد ایرانی پس از آن‌که به مدت ۹ سال تظاهر به فلج بودن می‌کرد، خبر داد. این مرد توانسته بود با فریبکاری و کلاهبرداری، ۱۵.۶ میلیون کرون از صندوق بیمه سوئد کمک دریافت کند.

ماجرای حمله سوسک‌های قرمز به تهران!

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خبری مبنی بر هجوم سوسک‌های قرمز به تهران در نتیجه افزایش آلودگی هوا گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوا به طور مستقل پژوهشی در این باره انجام نداده است اما پژوهش‌های بین‌المللی ارتباطی بین افزایش سوسک‌های قرمز و افزایش آلودگی هوا نشان نمی‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خبری مبنی بر هجوم سوسک‌های قرمز به تهران در نتیجه افزایش آلودگی هوا گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوا به طور مستقل پژوهشی در این باره انجام نداده است اما پژوهش‌های بین‌المللی ارتباطی بین افزایش سوسک‌های قرمز و افزایش آلودگی هوا نشان نمی‌دهد.

دکتر محمد صادق حسنوند با اشاره به گفته‌هایی مبنی بر افزایش سوسک‌های قرمز در نتیجه‌ی افزایش آلودگی هوا گفت: یکی از استادان محترم یکی از دانشگاه‌های تهران که حیطه کاری ایشان در زمینه آلودگی هوا نیست، بیان کردند که سوسک‌های قرمز در نتیجه‌ی آلودگی هوا زیاد شده‌اند.

وی افزود: ایشان باید شواهد و مستندات خود درباره افزایش سوسک قرمز در نتیجه‌ی افزایش آلودگی هوا ارائه کنند تا مشخص شود آیا این بحث پشتوانه علمی دارد یا خیر.

حسنوند با تاکید بر اینکه در مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه ارتباط بین حشرات و آلودگی هوا تحقیقی انجام نشده است، گفت: مطالعاتی که در دنیا انجام شده را بررسی کردم و بر اساس آن‌ها هیچ گونه شواهد معتبری که نشان دهد افزایش آلودگی هوا باعث افزایش سوسک‌های قرمز می‌شود وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بحث دیگری که مطرح شده بود این بود که از سال ۱۳۸۸ آلودگی هوا بیشتر شده و این روند بر افزایش سوسک‌های قرمز تأثیر گذاشته است. اگر کسی در زمینه آلودگی هوا کار کرده باشد این نکته را می‌داند که چنین نبوده که از سال ۸۸ آلودگی هوا افزایش پیدا کند. براساس داده‌های مربوط به غلظت آلاینده‌ها، حتی قبل از آن هم با افزایش آلاینده‌های هوا روبه‌رو بوده‌ایم یعنی آلودگی هوا مشکلی نیست که از سال ۸۸ شروع شده باشد.

وی ادامه داد: در صحبت‌های استاد دانشگاه خوارزمی بیان نشده که کدام آلاینده هوا بر افزایش جمعیت سوسک‌های قرمز تأثیرگذار است. نمی‌شود که مطلبی را بدون استناد مطرح کنیم و بعد آن را رها کنیم. چه مطالعه‌ای در ایران انجام شده که نشان دهد آلودگی هوا باعث افزایش سوسک قرمز می‌شود؟

عضو هیئت علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه بیشتر پژوهش‌های مرکز تحقیقات آلودگی هوای این دانشگاه، در زمینه بررسی اثر آلودگی هوا بر سلامت انسان متمرکز است درباره مهاجرت پرنده سار از تهران گفت: در رابطه با پرندگان تحقیقی انجام نداده‌ایم و با مطالعه‌ای هم روبه‌رو نشده‌ایم که نشان دهد آلودگی هوا باعث مهاجرت پرنده‌ی سار می‌شود.در نتیجه نمی‌توانم در این زمینه نظری بدهم.

وحشت در پرواز رامسر به تهران

پرواز رامسر به تهران به علت بدی هوا در فرودگاه یزد به زمین نشست.

پرواز شماره ۳۳۲۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی مسیر رامسر به تهران امروز ۱۲ بهمن به دلیل بدی هوای مقصد در فرودگاه یزد به زمین نشست.

طبق پیگیری‌های انجام شده از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مسئولان این سازمان تاکنون نسبت به این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. اخبار تکمیلی این موضوع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد

کد خبر 408506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.