ماسک های طبی عدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی‌کنند

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد انواع ماسک های طبی توسط ۱۵ تولید کننده در سطح کشور تامین شده است و دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین اعلام کرد: "میزان تولید و کیفیت (انواع ماسک‌های طبی) تولیدات داخلیواجد پروانه ساخت پاسخگوی نیاز داخل کشور است.

سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماری‌های واگیر استفاده از ماسک‌های طبی را برای عموم توصیه نمی‌کند و صرفاً استفاده از آنها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می‌کند.

عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید ازماسک های طبی استفاده کنند و جهت تهیه ماسک‌های معتبر می‌توانند به داروخانه‌های سطح کشور مراجعه نمایند.

ماسک‌های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک‌های جراحی شناخته می‌شوند که کاربرد آنها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق‌های عمل و در جراحی‌ها به کار گرفته می‌شوند.

ماسک‌های N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم برای کارکنان حرفه‌ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران دارند استفاده و جهت کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچک‌تر به سیستم تنفسی طراحی شده است.

برپایه این اطلاعیه باید توجه داشت که هیچکدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی درعدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. لذا، در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند؛ شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار مؤثر بوده و اکیداً توصیه می‌شود. "

کد خبر 408489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.