اولین شکست خانگی نفت با نخستین پیروزی بیرون از تهران گل‌محمدی

پرسپولیس توانست با تک گل نورالهی صنعت نفت را در آبادان متحمل اولین باخت خانگی بکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس که از ساعت ۱۵ در تختی آبادان به مصاف صنعت نفت این شهر رفته بود، روی کاشته زیبای نورالهی در نیمه نخست به گل رسید و در ادامه با حفظ نتیجه توانست سه امتیاز دیگر را به اندوخته‌های خود اضافه کند تا با ۴۰ امتیاز و پنج امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان رده دومی، به صدر جدول تکیه بزند.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران

ورزشگاه: تختی آبادان

تماشاگر: نزدیک به ۸ هزار نفر

گل‌ها: احمد نورالهی (دقیقه ۳۱ – برای پرسپولیس)

اخطار: شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۳۷ – پرسپولیس)

اخراج: -

صنعت نفت آبادان: ناصر سالاری- عقیل کعبی- سیدمحمد قریشی- جعفر سلمانی- مهدی حنفی- مسلم مجدمی- محمد اهل‌شاخه- مصطفی احمدی (دقیقه ۸۶- مهدی مؤمنی) - میلاد جهانی (دقیقه ۶۴- محمود مطلق زاده) - طالب ریکانی- عیسی آل‌کثیر
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند- سیدجلال حسینی- شجاع خلیل زاده- مهدی شیری- محمد انصاری- کمال کامیابی‌نیا- احمد نورالله‌ی- مهدی ترابی (دقیقه ۸۴- محمد حسین کنعانی زادگان) - وحید امیری- علی علیپور- کریستین اوساگونا (دقیقه ۶۷ – بشار رسن)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: سید وحید کاظمی

شرح بازی:

نفتی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و تلاش در ایجاد موقعیت گلزنی بر روی دروازه مهمان تهرانی‌شان کردند و کمی اگر بادقت‌تر بودند می‌توانستند دروازه حریف را باز کنند. در اواسط نیمه اول سرخ‌پوشان بازی را به دست گرفتند و هرچند در یک صحنه دوبار توپ را به تیرک زدند اما بالاخره با ضربه ایستگاهی استثنایی نورالهی دروازه سالاری را گشودند. در ادامه پرسپولیسی‌ها این فرصت را داشتند تا اختلاف را بیشتر کنند اما موفق نشد تا دو تیم با همین نتیجه به رختکن بروند.
نیمه دوم بازهم این پرسپولیسی‌ها بودند که بازی را در اختیار داشتند و روی دروازه حریف ایجاد خطر می‌کردند.

در ادامه نفتی‌ها جلو کشیدند اما نه تنها نتیجه برای‌شان نداشت بلکه باعث شد تا سرخ‌پوشان از فضای خالی پشت مدافعین استفاده کنند و بارها توپ را برای استفاده علیپور به آن منطقه بفرستند. همین موضوع باعث شد تا علیپور چندین بار روی اشتباه دفاع نفت که از تمرکز کافی برخوردار نبود، صاحب موقعیت تک بع تک شود اما سالاری اجازه باز شدن دروازه‌اش را نداد تا اختلاف بیشتر نشود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۱- پرسپولیس )- با حرکت تکنیکی علی علیپور پشت محوطه جریمه مدافعین نفت را مجبور کرد تا او را با خطا متوقف کنند و پرسپولیس را صاحب یک ضربه آزاد در موقعیت استثنایی قرارداد. احمد نورالهی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ی دیدنی دروازه نفت را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- عیسی آل کثیر با بیرانوند تک به تک شد اما موفق به ضربه زنی نشد تا موقعیت برای نفت از دست برود.

دقیقه ۲۰ – مهدی ترابی از سمت چپ محوطه نفت به تو زد و توپ را ارسال کرد. ابتدا ضربه سر علیپور به تیرک عمودی برخورد کرد و در ادامه اوساگونا هم توپ را به تیرک عمودی کوبید تا پرسپولیسی‌ها در زدن توپ به تیر دروازه دبل کرده‌باشند.

دقیقه ۵۲- آل کثیر با ورود به محوطه جریمه پرسپولیس شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد که بیرانوند مانع از باز شدن دروازه شد.

دقیقه ۵۹- شوت خطرناک مهدی ترابی با اختلاف اندک از بالای دروازه سالاری به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- بشار رسن توپ بلندی را پشت مدافعین برای علیپور ارسال کرد و او را با دروازبان صنعت نفت تک به تک کرد اما ضربه او را سالاری مهار کرد.

دقیقه ۷۷- علی علیپور توپ را از مدافع نفت آبادان ربود اما در ادامه بازهم گلر نفت اجازه گلزنی به او نداد.

دقیقه ۸۰ – یکبار دیگر آل کثیر در محوطه پرسپولیس صاحب توپ شد اما ضربه او راه به جایی نبرد.

دقیقه ۹۰+۱- بار دیگر علی علیپور از اشتباه نفت آبادان استفاده کرد و صاحب توپ در زمین نفت شد وبا چند حرکت تکنیکی خود را در موقعیت تک به تک قرار داد اما این بارهم سالاری مقاومت کرد تا اختلاف بیشتر نشود.

اتفاق ویژه:

• پیش از شروع بازی و هنگام ورود اتوبوس این تیم به ورزشگاه تختی اهواز، عده‌ای از هواداران آبادانی به سمت اتوبوس این تیم سنگ زدند.

• هیچ هواداری از پرسپولیس در ورزشگاه تختی اهواز حضور ندارد.

• شجاع خلیل زاده با دریافت کارت زرد چهارم بازی هفته آینده مقابل استقلال را از دست داد.

بهترین بازیکن:

شجاع خلیل زاده اگرچه با دریافت کارت زرد از کاظمی، دربی را از دست داد اما بارها جلوی مهاجمین نفت ایستادگی کرد و اجازه کار را به آن‌ها نداد.

کد خبر 408484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.