مبلغ جریمه دودی کردن شیشه در کلانشهرها

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله ۳ متری داخل خودرو را مشاهده کند، خودرو اعمال قانون شده ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، سرهنگ محمد رازقی شرایط شیشه دودی مجاز را این گونه دانست که باید از فاصله سه متری داخل ماشین، راننده و سرنشینان به وضوح دیده شود.

وی ادامه داد: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله سه متری داخل خودرو را مشاهده کرده و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با تأکید بر این مطلب که فرقی مابین شیشه‌ای که با برچسب دودی شده و شیشه فابریک خودروهای خارجی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله سه متری که اگر این مسأله محقق نشود برابر کد ۲۱۱۴ راننده خودرو اعمال قانون شده و ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک جریمه این مورد ۳۰ هزار تومان لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رؤیت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.

کد خبر 408480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.