افتتاح ۸۶ طرح گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از افتتاح ۸۶ طرح و برنامه در حوزه‌های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار کرد: از مجموع ۸۶ برنامه و مناسبت عمرانی و فرهنگی، ۷۳ پروژه به منظور افتتاح و چهار پروژه به منظور کلنگ زنی در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۶۲۲ میلیارد ریال در ایام مبارک فجر افتتاح می‌شود.

او گفت: از این تعداد، پنج پروژه در حوزه صنایع دستی، یک پروژه در حوزه میراث فرهنگی نیز در این ایام افتتاح خواهد شد و انتظار می‌رود با افتتاح این مجموعه‌ها، تعداد ۱۰۱۲ نفر اشتغال مستقیم در پهنه استان فراهم شود.

الهیاری خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری دو همایش و نمایشگاه نیز از برنامه‌های این اداره کل در ایام مبارک دهه فجر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: «از مجموعه پروژه‌های سرمایه گذاری این اداره کل که در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد، ۱۹ هتل و اقامتگاه سنتی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریال، شامل: یک هتل در شهر اصفهان، یک هتل در شهرستان آران و بیدگل و ۱۷ اقامتگاه سنتی با رویکرد نجات بخشی خانه‌های تاریخی در شهرستان‌هایی اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، نائین، شهرضا و نطنز می‌باشد.

او تاکید کرد: با توجه به تلاش در راستای توسعه متوازن گردشگری، در این ایام ۲۹ واحد اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری معادل ۱۵۷ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد که از این تعداد ۱۱ اقامتگاه در شهرستان خور و بیابانک، چهار اقامتگاه در شهرستان نطنز، سه اقامتگاه در شهرستان نائین و بقیه در شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، دهاقان، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدونشهر، خمینی شهر، آران و بیدگل، گلپایگان و کاشان واقع شده است که با افتتاح این مجموعه‌ها، مجموع اقامتگاه بوم گردی در سطح استان اصفهان به عدد ۴۴۴ واحد رسیده و این استان را در این زمینه در کشور پیشتاز نموده است.

الهیاری همچنین افزود: در دهه مبارک فجر امسال، سه واحد مجتمع گردشگری و دو واحد سفره خانه سنتی، ۱۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و سه واحد خانه مسافر نیز افتتاح خواهد شد و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در این ایام افتتاح خواهد شد، افتتاح موزه مردم شناسی و بافته‌های سنتی شهر ورزنه در یکی از خانه‌های ارزشمند تاریخی این شهر است، که این خانه به تازگی توسط این اداره کل با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۰ میلیارد ریال مرمت و تجهیز شده و در این ایام با مشارکت شهرداری ورزنه افتتاح خواهد شد.

او تاکید کرد: همچنین اجرای شش برنامه در حوزه صنایع دستی در این ایام برنامه‌ریزی شده است، که این برنامه‌ها شامل: افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی صنایع دستی، افتتاح و راه اندازی کارگاه‌های تولیدی کارآفرینی همای رحمت با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر، افتتاح و راه اندازی اولین هایپر صنایع دستی کشور به نام شهر هنر، افتتاح و راه اندازی اولین استودیوی تخصصی ویژه ۱۰۰۰ نفر فعال صنایع دستی در مجموعه تفریحی شیخ بهایی شهر گلدشت نجف آباد و افتتاح و راه اندازی نمایشگاه تخصصی تصویری و آثار صنایع دستی در مجموعه نقش خانه هنرهای سنتی است.

کد خبر 408471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.