نیازمند کمک مردم برای احیای بازار قدیمی نطنز هستیم

شهردار نطنز گفت: امروز دیگر مانند قدیم نیست که یک طرفه و یک‌جانبه یک طرحی را انجام داد، بلکه نظرات مردم در ارجحیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، علی پیراینده اظهار کرد: برای احیای هرچه بهتر و هرچه سریع‌تر بازار قدیمی نطنز، نیازمند کمک، همیاری و همراهی مردم نطنز به خصوص بازاریان و مالکان مغازه‌های بازار هستیم.

وی افزود: برای احیای بازار سنتی نطنز، تفاهم‌نامه‌ای را بین شهرداری، اداره میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر نطنز و شرکت ملی بازآفرینی ایران امضا کرده‌ایم که هدف همه ما احیای دوباره بازار سنتی نطنز است.

شهردار نطنز گفت: در این تفاهم‌نامه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، قصد داریم تا بازار نطنز را به صورت فرم اصلی خود بازسازی کنیم که این مهم تنها با حمایت و همراهی مالکان و کاسبان منطقه مورد نظر به سرانجام خواهد رسید.

پیراینده تصریح کرد: فقط به دنبال احیای ساختمان‌ها و شکل فیزیکی بازار نیستیم و قصد داریم که با همراهی مالکان و هنرمندان صنایع دستی نطنز، علاوه بر شکل فیزیکی بازار، زندگی هم در بازار جریان پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با مالکان و صاحب نظران نطنزی گذاشته شده و اطلاعات خوبی هم جمع‌آوری شده است که با مشاور این طرح در میان گذاشته شده و از مشاور خواسته‌ایم که با توجه به نیازهای گفته شده و مباحث مطرح شده طراحی خود را انجام دهد.

شهردار نطنز ادامه داد: امروز دیگر مانند قدیم نیست که یک طرفه و یک جانبه یک طرحی را انجام داد و نظرات مردم و بیان مشکلات و نظریه‌ها نیز در ارجحیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

پیراینده پیرامون مشخصات این طرح، گفت: طرح احیای بازار تاریخی نطنز و بافت پیرامونی آن از محله کوچه فاره نطنز آغاز و تا حوالی حسینیه ارشاد علیای این شهر ادامه دارد که محدوده بازار آن حدود دو هزار متر طول داشته و شامل ۴۰ مغازه خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 408466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.