زنگ انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان نواخته شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نمایندگی از هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است صبح امروز با حضور در مدرسه دخترانه صادقیه زاهدان زنگ انقلاب را به صدا در آورد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در این مراسم با اشاره به اینکه روز اول دهه فجر را در استان سیستان و بلوچستان با یاد امام راحل و شهیدان به خصوص ۳۶ هزار شهید دانش آمور گرامی می‌داریم، اظهار کرد: امام به عنوان بزرگ مرد تاریخ ایران روزی مثل شما دانش‌آموزان نوجوان بود، امام راحل مسیری را طی و به قله‌ای رسید که امروز نشان دادنی است.

وی ادامه داد: اینکه امام چگونه کودکی و نوجوانی خود را گذراند و به این جایگاه رسید درس‌های فراوانی برای ما، شما و آینده سازان ایران دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اولین ویژگی امام راحل تدبیر ایشان در وقت و زمان بود، وی از همان کودکی برای خود برنامه روشنی داشت، ایشان نسبت به بهره‌برداری از وقت حساس بود و ثانیه‌ها برای امام به اندازه یک معدن طلا ارزش داشت.

صالحی یادآور شد: امام در زندگی خود به گونه‌ای بود که ساعت را با ایشان تنظیم می‌کردند، کسانی که می‌خواستند ساعت خود را به درستی و با وقت مناسب تنظیم کنند وقت را با ساعت امام تنظیم می‌کردند، کسانی که در حرم نجف بودند می‌دانستند امام در چه ساعتی در داخل حرم امیرالمومنین خواهند بود.

وی افزود: اینکه وقت را کمتر از طلا ندانیم بسیار مهم است، زمان ارزش بی‌نهایت دارد و بازگشتنی نیست، اگر امام راحل به چنین جایگاهی رسید به خاطر آن بود که ارزش زمان را می‌دانستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیگر ویژگی امام راحل این بود که ایشان فردی متعادل بود، در واقع امام درس، تفریح و ورزش را به طور منظم در زندگی خود داشت، امام یک جمله معروف داشتند که می‌فرمودند «در وقت درس تفریح نکنید و در وقت تفریح درس نخوانید»، امام تا پایان عمر حداقل روزی یک ساعت تا یک ساعت و نیم به ورزش می‌پرداختند و پیاده‌روی می‌کردند، خانه امام در نجف ۴۵ متر بود که ایشان در پشت بام منزل خود هر روز ۴۵ دقیقه به پیاده‌روی می‌پرداختند.

صالحی بیان کرد: ترکیب درست وقت برای خواندن، تفریح و فراغت و ورزش و همچنین توجه به سلامت بدن ترکیبی بود که امام را تا پایان عمر با نشاط و مؤثر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل روح دریاگونه و یا به تعبیر دیگر شجاعت ایشان بود، اینکه انسان فقط از یک نفر آن هم خدا ترس داشته و هیچکس دل آن را نلرزاند بسیار مهم است که امام راحل چنین روحیه را داشتند، امام تعبیری دارند که می‌فرمایند «به والله من در تمام عمر نترسیدم جز از خداوند باری تعالی» و این جمله بزرگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: تلاش کنیم که دلمان دل دریاوار باشد، موج‌ها را در خودمان هضم کنیم و تسلیم موج‌های بیرونی نشویم، هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد، اما اینکه به یک جا یعنی بی‌نهایت هستی وصل باشیم و از هیچ چیز به جز او نهراسیم کار بزرگی کرده‌ایم.

صالحی در پایان گفت: آینده ایران به شما عزیزان نگاه می‌کند، روزی که امام نهضت خویش را پایه‌گذاری کرد به ایشان گفتند شما یاور ندارید و امام در پاسخ به آنها گفت یاوران من در گهواره‌ها هستند و آن گهواره‌ها در سال ۵۷ به ثمر نشست و امروز هم تداوم انقلاب به شما نگاه می‌کند.

کد خبر 408457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.