افتتاح دومین نمایشگاه صنایع دستی نقشینه

شهردار خمینی‌شهر گفت: دومین نمایشگاه صنایع دستی نقشینه در مجتمع کاروان دوشنبه‌بازار برپا شده است.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر حاج حیدری، اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی نقشینه در دو طبقه مجتمع کاروانسرا با ۳۳ غرفه صنایع دستی و ۱۲ غرفه سوغات از ۱۲ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای بازدیدکنندگان دایر است.

وی افزود: امروز باید به مردم امید بدهیم؛ امروز خمینی‌شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است و پروژه‌های عمرانی مختلف در گوشه و کنار شهر فعال است.

شهردار خمینی‌شهر در مورد پروژه‌های عمرانی گفت: ۶۰ بنر در نقاط مختلف شهر از پروژه‌های فعال مختلف نصب شده است تا مردم در جریان امور قرار گیرند که این نویدبخش عمران و تغییرات است؛ بلوار آیت‌الله احمدی به زودی برای افتتاح آماده می‌شود؛ بلوار شهید صدوقی در این منطقه احداث شد و در ادامه آزادسازی بلوار کوهسار انجام شده و به کانال نکوآباد می‌رسد؛ خیابان خرم نیز پروژه بزرگ دیگری است که شامل چهارراه، میدان و بلوار است و هم‌اکنون در دست اجرا است.

حاج‌حیدری با اشاره به پروژه‌های فرهنگی و تفریحی این شهرداری، اظهار کرد: منطقه گردشگری بام سبز با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان پروژه‌ای است که با رویکرد فرهنگی و تفریحی احداث شده است. حدود چهار پارک نیز در نقاط و محلات مختلف شهر احداث شده که در حال تکمیل است.

وی پروژه ورزشگاه بزرگ شهدای خوزان را به عنوان یکی از افتتاحیه‌های دیگر دهه فجر معرفی کرد و گفت: این ورزشگاه بزرگ با زمینی به مساحت دو هزار مترمربع ساخته شده و چهارشنبه افتتاح خواهد شد.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به نمایشگاه صنایع‌دستی نقشینه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای دومین سال با حضور هنرمندان صنایع دستی در کاروانسرای دوشنبه بازار برپا می‌شود؛ مکان این نمایشگاه یک مخروبه بود که شهرداری آن را خریداری کرد و کاروانسرایی در آن احداث شد که بتوانیم فضای سنتی و بافت شهر را حفظ کنیم.

حاج‌حیدری افزود: زنده بودن این بافت‌ها به زنده بودن مساجد، حسینیه‌ها، حمام‌های قدیمی و بازارها است. دوشنبه بازار، بازار قدیمی و سنتی خمینی‌شهر است و شورای شهر و شهرداری برای احیا و زنده نگاه داشتن آن برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر اهمیت اتکا نکردن به بودجه‌های دولتی، گفت: نباید دنبال بودجه‌های دولتی نباشیم. خودمان باید فعال شویم تا بازار را آن طور که نیاز است بسازیم. زمانی شهر موفق است که همه دست به دست تفکرات پوسیده و محلی گرایی را دور بریزیم و در کنار هم با تفکرات حضرت امام (ره) شهر و کشورمان را آباد کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 408455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.