۱۰۷ هزار نسخه پزشکی الکترونیک در اصفهان صادر شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از صدور ۱۰۷ هزار نسخه پزشکی الکترونیکی در استان اصفهان خبر داد.

علی اعتصام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در استان اصفهان سه بیمارستان غرضی، شریعتی و فاطمه الزهرا (س) نجف آباد بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: علاوه بر این بیمارستان‌ها ۲۷ درمانگاه و پلی‌کلینیک نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه بیمارستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان اصفهان دارای ۷۸۶ تخت بیمارستانی مصوب است، اضافه کرد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز با چهار هزار و ۱۹۵ مرکز قرارداد امضا کردیم تا به بیمه شدگان خدمات ارائه کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال ۹۷ ماهیانه ۴۵۶ هزار و ۹۴۶ ویزیت سرپایی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان انجام شده است. در بخش درمان غیر مستقیم ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه سرپایی داشتیم و در قسمت بستری نیز ۲۸۷ هزار و ۹۰۰ مورد در بیمارستان‌های طرف قرارداد داشتیم.

هزینه‌های درمان در اصفهان چهار برابر شده است

اعتصام‌پور از چهار برابر شدن هزینه‌های درمان استان اصفهان از سال ۹۲ تا سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: هزینه درمان استان اصفهان در سال ۹۲ حدود ۵۷۶ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که این هزینه در سال ۹۷ به یک هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه صور نسخه پزشکی الکترونیک را مرحوم دکتر نوربخش پایه‌گذاری کرد، افزود: این طرح از سال ۹۵ و با حذف دفترچه در مراکز ملکی تأمین اجتماعی اجرایی شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مشکلات اجرای این طرح در سال ۹۶ در مراکز ملکی بررسی شد، ادامه داد: در سال ۹۷ همه نسخه‌های پزشکی در مراکز ملکی، الکترونیکی صادر شده است.

۹۵۰ پزشک در اجرای طرح نسخه الکترونیک همکاری دارند

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیکی در سال ۹۷ در خارج از مراکز ملکی اجرایی شد، افزود: در حال حاضر ۹۵۰ پزشک در اجرای این طرح مشارکت دارند و در سال گذشته ۱۳۰ هزار نسخه الکترونیک در استان اصفهان صادر شده است.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: فاز یک هتلینگ بیمارستان‌ها در دو بیمارستان غرضی و فاطمه الزهرا نجف آباد تکمیل شد و اجرای فاز دوم این پروژه نیز از اواخر سال ۹۷ آغاز شده و در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و اجرای طرح هتلینگ بیمارستان شریعتی تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اعتصام پور افزود: شاهد انقلاب در بازسازی و ساخت و ساز بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی استان اصفهان هستیم، و این امر در کل کشور زبانزد است.

وی به اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این زمینه تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار پرونده الکترونیکی بیماران مزمن، فشار خون و دیابتی‌ها در استان اصفهان تشکیل شده و در این زمینه نیز اصفهان الگوی دیگر شهرها بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان همچنین به امکان دادن  نوبت غیرحضوری به بیماران اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد از بیماران در سال گذشته به صورت غیر حضوری نوبت پزشک گرفته‌اند و توسعه این امر در دستور کار است.

وی در خصوص بهره برداری از پروژه‌های درمانی در دهه فجر گفت: سی تی اسکن و پد بالگرد بیمارستان فاطمه زهرا (س)، بازسازی و نوسازی سه بخش بیمارستان شریعتی، ال دی آر و سی اس آر بیمارستان غرضی در این دهه بهره برداری می‌شود.

اعتصام پور گفت: برای درمان‌های سرپایی دچار محدودیت منابع هستیم و مدیریت آن در دستور کار است چرا که با افزایش هزینه‌ها رو به رو بوده‌ایم.

افزایش سطح دسترسی بیماران به خدمات درمانی

وی به ارتقای سطح دسترسی بیماران به خدمات درمانی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای این امر در ستاد بودجه، کلینیک سیار راه‌اندازی شد که با پزشکان متخصصی که دارد به درمانگاه‌های اطراف شهر و در استان اصفهان سر می‌زنند و بیماران را ویزیت می‌کنند تا مجبور به سفر به مرکز استان و شهرهای بزرگ نشوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به این که راه‌اندازی ستاد هدایت بیمار خیلی از مشکلات را از دوش مردم برداشته است، گفت: این امر در خصوص کاهش نارضایتی بیماران تأثیر بسیار زیادی داشته است.

کد خبر 408450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.