لزوم هم راستایی سیستم خانواده‌ و مراکز آموزشی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیستم تربیتی خانواده‌ها و مربیان و مراکز آموزشی باید هم راستا باشد، چراکه اگر این گونه نباشند باعث تضاد در افکار کودکان می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، حبیب الله مسعودی فرید ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: کودکان یکی از حوزه‌های مهم سرمایه گذاری ما هستند و با ارتقای نوع تفکرمان برای تربیت کودکانی خلاق می‌توانیم در مواجهات جهانی موفق‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید بر روی کودکان در سنین دبستان و پیش دبستان سرمایه گذاری کنیم، افزود: باید منابع لازم در تربیت کودکان را برای عموم مردم جامعه فراهم کنیم، چراکه رشد همه جانبه کودکان مهم است و باید آن‌ها در تمام ابعاد تکامل پیدا کنند، یک بعدی تربیت نشوند.

فرید با بیان اینکه مدل تربیتی ایرانی و اسلامی را باید گسترش دهیم، گفت: سیاستی که برای تربیت کودکان باید داشته باشیم، تمرکز بر روی آموزش مهارت‌های زندگی است، اگر کودکان را در این زمینه توانمند کنیم آینده خوبی خواهیم داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، تصریح کرد: سیستم تربیتی خانواده با مربیان و مراکز آموزشی باید هم راستا باشد، چراکه اگر هم راستا نباشند باعث تضاد در افکار کودکان می‌شود و اگر اقدامات مختلف در تربیت کودکان را مانند یک پازل در کنار هم قرار دهیم می‌توانیم در تربیت کودکان موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه کودکان یک نگاه آینده نگرانه است، افزود: برای ساخت آینده باید برنامه داشته باشیم که یکی از این برنامه‌ها توجه به تربیت کودکان در دوره قبل از تولد است.

کد خبر 408426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.