اجرای فاز نخست طرح جامع ساماندهی محله اسلام آباد منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری تهران از اجرای فاز نخست عملیات شناسایی و تخریب واحدهای غیرمجاز ساخته شده در محله اسلام آباد جنوبی ( نیایش) با هدف جلوگیری از زمین خواری و حفظ و حراست از منابع و زیستگاه های طبیعی در منطقه دو خبر داد.

به گزارش ایمنا، رسول کشت پور با اعلام این خبر اظهار کرد: رود دره اوین و محله اسلام آباد از جمله مناطقی هستند که از سالیان قبل ساخت و سازهای غیرمجاز در آن ها انجام شده است و گروهی از مردم در آلونک ها و واحد های مسکونی غیرمجاز ایجاد شده در آن زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی محله اسلام آباد به منظور جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری در حاشیه رود دره های این منطقه به اجرا گذاشته شد، افزود: در این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان و تطابق نقشه فعلی ساخت و سازهای این محله با نقشه هوایی موجود سال‌های گذشته، نسبت به تخریب ساخت و سازهای جدید غیرمجاز تصمیم گیری و طی اقدامی با عزام شش اکیپ و تمامی ماشین آلات و ادوات مورد نیاز اقدام شد.

مدیر منطقه دو شهرداری تهران گفت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری، جلوگیری از گسترس آسیب های اجتماعی، حفاظت و توسعه فضای سبز، ساماندهی و ارتقاء کیفیت زیست در این محله است.

کشت پور تصریح کرد: در این طرح با اعزام تمامی ادوات و  ماشین آلات مورد نیاز نسبت به تخریب کپرها و آلونک ها و چادر های غیرمجاز اقدام شد و با پاکسازی محل نسبت به رنگ آمیزی دیواره‌ها، جداول و علائم ترافیکی موجود اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه مردم محله اسلام آباد پتانسیل و آمادگی لازم جهت مشارکت در بهبود وضعیت این محله را دارند، اضافه کرد: با مدیریت صحیح و نظارت بر حفظ و نگهداری وضع موجود نسبت به ساماندهی اسکان غیر رسمی در این محله اقدام می شود و وضعیت زندگی در این محله بیش از پیش بهبود می یابد.

مدیر منطقه دو شهرداری تهران اظهار کرد: از جمله راهکارهای برخی افراد سود جو این است که با کاشت چند اصله درخت در اراضی طبیعی ، احداث کپر و چادر و آلونک به منظور اثبات مالکیت خود بر آن اراضی اقدام می کنند و سپس با تقسیم و تکه تکه کردن آن زمین ها در قالب واحدهای کوچکتر به متقاضیان، به منابع و زیستگاه های طبیعی تعرض می کنند.

منبع: فارس

کد خبر 408425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.