نمایشگاه مطبوعات در مشهد برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس از برگزاری نمایشگاه مطبوعات کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، احسان اصولی صبح امروز (شنبه) در آغاز نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد به تشریح دیدار و نشست اخیر خود با معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور پرداخت.

وی با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته، اظهارکرد: بر این اساس در نشست مشترک با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه در مشهد را مطرح کردیم که با استقبال وی همراه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس افزود: سازوکار اجرایی این نمایشگاه مقرر شده توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهیه شود، مکاتبات لازم شگل گیرد و با تشکیل ستادی ویژه، این نمایشگاه به میزبانی مشهدمقدس برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله آثار برگزاری این نمایشگاه می‌تواند، توجه بخشیدن به مشهدمقدس در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها و همچنین تقویت هویت شهری باشد.

اصولی درخصوص منابع مالی مورد نیاز برای برپایی این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه مطبوعات دارای ردیف اعتبارات دولتی است و عمده آورده شهرداری در اختیار گذاشتن فضای نمایشگاهی و تبلیغات شهری است.

وی با اشاره به جلسه مشترک با رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، تصریح کرد: در این نشست موضوع جشنواره فیلم فجر و نحوه اکران فیلم‌ها به بحث و بررسی گذاشته شد و ایراداتی که طی دو سال گذشته به آن وارد بود را منتقل کردیم.

اکران فیلم سینمایی در فرهنگسراهای مشهد

اصولی از ارائه طرح اکران فیلم‌های سینمایی در فرهنگسراهای سطح شهر در این جلسه خبرداد و گفت: اجرای این طرح در فرهنگسراها، بویژه در مناطق کم برخوردار مشهد بسیار تاثیرگذار خواهد بود و خوشبختانه با استقبال سازمان امور سینمایی هم همراه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد اظهارکرد: این اکران‌ها در فرهنگسراهایی که زیرساخت لازم در آنها وجود داشته باشد، پس از اخذ مجوزات قانونی انجام خواهد شد و با این اقدام شاهد تحول و تاثیرگذاری بسزایی در بخش کم‌برخوردار جامعه خواهیم بود.

اصولی افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای شروع به فعالیت خود درصدد بوده تا همچون اصفهان و همدان جشنواره فیلم و تئاتر داشته باشد؛ این موضوع هم در نشست مشترک با رئیس سازمان امور سینمایی کشور مطرح و تصمیم بر این شد که جشنواره بین‌المللی فیلم «حقیقت» پس از بررسی‌های فنی که متناسب با فضای فرهنگی شهر و ویژگی‌ها و مزیت‌های حوزه سینما مشهد تعریف شده باشد، در شهر امام‌رضا(ع) برگزار شود.

وی گفت: امیدواریم در جهت تحقق این دو فعالیت گام های بلندی برداریم و مشهد را در آنها تقویت کنیم.

کد خبر 408411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.