افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۱۶ هزار پروژه شهرداری‌ها در دهه فجر

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به پروژه‌های عمرانی سازمان با بیان اینکه خوشبختانه در دهه فجر تعداد زیادی پروژه عمرانی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است که تعداد پروژه‌هایی که کلنگ زده می‌شود، بسیار کم است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم رونمایی از ماشین‌آلات شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری‌ها که به  مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار کرد: در مراسم امروز از پنج هزار و ۱۷۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزاتی که ساخت شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی طرف قرارداد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستند رونمایی می‌شود.

وی با بیان این که این ماشین آلات‌ها به شهردار ی‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها داده می‌شود عنوان کرد: از سال ۹۳ تاکنون در مجموع بیش از ۱۴ هزار دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی،عمرانی و تجهیزات مورد نیاز مدیریت روستایی و شهری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین و به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها واگذار شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان این که این خودروها و تجهیزات شامل خودروهای آتش‌نشانی نیمه سنگین، لباس عملیاتی آتش نشانی، تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانی، مینی بوس، کمپرسی سبک و سنگین است افزود: در سال آینده نیز در بودجه سنواتی خرید تجهیزات دیگر پیش بینی شده است.

جمالی‌نژاد با اشاره به پروژه‌های عمرانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه خوشبختانه در دهه فجر تعداد زیادی پروژه عمرانی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است که تعداد پروژه‌های که کلنگ زده می‌شود بسیار کم است، چراکه تصمیم گرفته شده که افتتاح پروژه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان این که این پروژه‌های عمرانی فارغ از ۴۰ هزار پروژه‌ای است که با بسیج سازندگی داریم گفت: این پروژه‌ها از نظر ریالی افزایش یافته و شاهد رشد ۷۶ درصدی پروژه‌های عمرانی هستیم  و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برآورد مالی این پروژه‌ها است و افزایش پروژه‌های عمرانی نشان می‌دهد که همه مدیران عزم خود را جزم کردند تا شاهد جهش و سونامی عمرانی در کشور باشیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به آخرین وضعیت خرید سه هزار دستگاه اتوبوس برای شهرداری‌ها که معاون اول رئیس جمهور قول آن را داده بود اظهار کرد: متاسفانه ۷۹ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و قرار بود این اتوبوس ها نوسازی و بهسازی شود که خوشبختانه جلسات زیادی برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد که امیدواریم عملیاتی شود؛ بر همین اساس قرار بود دو هزار دستگاه اتوبوس نوسازی و سه هزار دستگاه خریداری شود و در ردیف بودجه عمومی نیز دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص دهد؛ برای سال آینده نیز بیش از هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و انتظار داریم با توجه به شرایط سخت اقتصادی این اوراق مشارکت کمک کننده باشد.

جمالی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا این اوراق تخصیص داده شده است گفت: تاکنون تخصیص داده نشده است، اما معمولا تا پایان سال این بودجه‌ها تخصیص داده می‌شود و امیدواریم برای حمل و نقل عمومی کامل تخصیص دهند.

وی با اشاره به وضعیت متروی پرند نیز با تاکید بر این که خطوط  حمل و نقل ریلی به خوبی توسعه یافته است خاطر نشان کرد: امیدواریم این طرح تا ابتدای سال آینده افتتاح شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به قول بانک مرکزی برای خرید اتوبوس گفت: بانک مرکزی به تازگی قول داده و پیگیر موضوع هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 408390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.