معارفه شاه‌فرهاد در آزادی / تارتار به دنبال دومین سه امتیاز از تهران

تیم فوتبال استقلال امروز (شنبه) در دیداری حساس میزبان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان است که تا به اینجای لیگ برتر توانسته برای مدعیان لیگ برتر دردسر ساز شود و سه امتیاز را از پرسپولیس در پایتخت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان امروز – شنبه ۱۲ بهمن ماه – از ساعت ۱۷ رو در رو یکدیگر صف آرایی می‌کنند. استقلالی‌ها که دوماه پر التهاب را پشت سر گذاشته‌اند، با دو برد اخیرشان تحت هدایت مجیدی تا حدی رنگ آرامش را به خود دیده‌اند به دنبال تکرار نتایج خوب آسیا در لیگ هستند تا خود را در صف مدعیان نگه دارند. نفت مسجد سلیمان که با مهدی تارتار فصل خوبی را پشت سر می‌‎گذارد، با ۲۶ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی حضور دارد. آن‌ها هفته گذشته همتای آبادانی خود را با دو گل شکست دادند تا با روحیه خوب پا به این مسابقه بگذارند.

استقلال بدون گل خورده از میهمان مسجد سلیمانی در تهران

در آمار دیدار این دو تیم، نکته قابل توجه پیروزی صددرصدی آبی‌پوشان در استادیوم خانگی برابر نفت مسجد سلیمان است. آن‌ها حتی از این تیم جنوبی هیچ‌گاه در آزادی گلی را دریافت نکرده‌اند تا امید آن‌ها را برای موفقیت در دیدار امروز مضاعف کند.

شاگردان فرهاد مجیدی، پس از دو برد خوب در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و به دست‌آوردن جواز حضور در مرحله گروهی رقابت‌ها، حالا باید به دنبال جبران امتیازهای بر باد رفته‌ باشند. آن‌ها در حالی که صدرنشین بودند سرمربی خود را از دست دادند تا پنج امتیاز از سه بازی آخر را تقدیم رقبا کرده و به رده پنجم جدول تنزل یابند. البته اختلاف تیم تهرانی با چهار تیم ابتدایی چندان زیاد نیست و اگر امروز با دست پر زمین آزادی را ترک کنند با توجه به احتمال امتیاز سوزی نفت آبادان در تقابل با پرسپولیس، می توانند یک پله‌ای در جدول صعود کنند و با روحیه خوبی راهی دربی پنجشنبه آینده شوند.

شاگردان تارتار خطرناک در خارج از خانه

شاگردان تارتار امسال نشان‌ داده‌اند که اصلا حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. آن‌ها این فصل تنها یک شکست و آن‌ هم برابر تراکتور و در نیم فصل دوم تجربه کرده‌اند و به هیچ تیم دیگری باج نداند. پدیده، تراکتور و همین استقلال را در خانه، و سپاهان را در خانه متوقف کردند. آن‌ها دست به کار بزرگی زدند و شهرخودرو را در مشهد از جام حذفی کنار زدند و پرسپولیس کالدرون را در آزادی بردند. آن‌ها حالا و در دومین و آخرین حضور این فصل‌شان در استادیوم آزادی به دنبال کسب سه امتیاز دیگر از سرخآبی‌ها هستند.

نفتی‌ها که امسال در نیمه نهایی جام حذفی نیز حاضر هستند، می‌دانند که امروز در یک بازی شش امتیازی به میدان می‌روند. آن‌ها ۲۶ امتیازی هستند و اگر موفق به شکست‌دادن استقلال شوند، در امتیاز با استقلال مساوی می‌شوند و خود را به جمع مدعیان لیگ نوزدهم وارد می‌کنند.

روز آزمون مدافع بلغاری

بااعلام کادر پزشکی باشگاه استقلال، غلامی و سیاوش یزدانی بازی امروز و همچنین دربی پایتخت را به دلیل مصدومیت از دست‌ داده‌اند. مسئله‌ای که می‌تواند به چالش مجیدی برای انتخاب دفاع راست مبدل شود.

استقلالی‌ها پنجشنبه با بودوروف مدافع ۱۸۲ سانتی بلغاری به توافق رسیدند که می‌تواند راه‌گشای خط دفاعی آبی‌ها در نبرد امروز باشد. این مدافع که سابقه پوشیدن لباس فولام، بازی در چمیونشیپ انگلیس و ۴۹ بازی ملی را درکارنامه دارد باید دید آیا فردا می‌تواند از پس آزمون‌اش برابر مهاجمین نفت بر بیاید یا خیر؟

کد خبر 408364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.