احداث سوله تفکیک زباله در جویبار

شهردار جویبار از افتتاح ۹ طرح عمرانی این شهرداری در دهه فجر خبر داد و گفت: از جمله این طرح‌ها سوله تفکیک زباله این شهر است که به مساحت ۷۰۰ مترمربع در مدت ۱۸ ماه و با اختصاص پنج میلیارد ریال احداث و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

همت محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای بند ۱۰ ماده ۷۱ قانون "تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران"، اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری جویبار در سال‌جاری ۲۷ میلیارد تومان و درآمد مصوب این شهرداری از محل درآمدهای پایدار و ناپایدار و ارزش افزوده از ابتدای مهرماه تاکنون، ۶۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۶۲۵ ریال بوده است.

وی ادامه داد: ۶۷۲ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۰۰ ریال از درآمدهای شهرداری در این مدت مربوط به درآمدهای عوارض و ارزش افزوده مربوط به درخواست‌های تغییر کاربری و درآمدهای ناپایدار بوده است.

شهردار جویبار با اشاره به درآمد یک میلیارد و ۴۸ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۷۱ ریالی این شهرداری از محل دریافت عوارض تفکیک اراضی ساختمان، تصریح کرد: عوارض سالیانه خودروهای سواری و سایر وسایل نقلیه ۶۷۵ میلیون و ۶۲ هزار ریال و عوارض دریافتی از فعالان اقتصادی غیر صنعتی و بنگاه‌ها ۵۴۹ هزار و ۶۰۲ ریال بوده است.

وی با اشاره به سهم این شهرداری از منابع درآمدی حاصل از عوارض وصولی متمرکز، خاطرنشان کرد: دو میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۵ ریال از این محل به شهرداری جویبار اختصاص داده شده است.

شهردار جویبار با بیان اینکه حق آسفالت و لکه‌گیری و ترمیم حفاری معابر این شهر ۲۶۰ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۵۰ ریال بوده است، یادآور شد: درآمد شهرداری جویبار حاصل از نقل و انتقال تاکسی هفت میلیون ریال و عوارض و پروانه‌های ساختمانی نیز ۱۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۱۳ هزار و ۴۳ ریال بوده است.

محمدنژاد گفت: در این مدت ۷۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۱۳۳ ریال بابت عوارض سطح زیربنای پذیرنده تجاری چند واحدی، دو میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۱۳ بابت عوارض مازاد بر تراکم مسکونی و غیرمسکونی و دو میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۰۷ ریال جهت عوارض حذف پارکینگ وصول شده است.

وی عنوان کرد: در چهار ماه گذشته درآمد حاصل از فروش و جمع‌آوری زباله در این شهر ۱۷ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال بوده و درآمد حاصل از انتشار آگهی‌های تجاری ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

شهردار جویبار با اشاره به درآمد دو میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۲۴۱ ریالی این شهرداری از محل درآمدهای حاصل از فعالیت تأسیسات شهرداری، خاطرنشان کرد: ۲۷۷ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۳۴ ریال بابت هدیه خودیاری به شهروندان پرداخت شده است.

محمدنژاد با اشاره به دریافت ۱۰ میلیارد و ۴۷۹ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۲۹ ریال بابت جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ در این شهر، تاکید کرد: شهروندان لازم است قبل از اقدام به هرگونه ساخت و ساز از شهرداری استعلام کنند.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان در خصوص نگهداری تأسیسات شهری کوتاهی می‌کنند و احساس مسئولیت نمی‌کنند، اظهار کرد: در چهار ماه گذشته ۱۲ میلیون ریال بابت جریمه قطع اشجار شهری و غرامت‌ها از شهروندان متخلف دریافت شده است.

شهردار جویبار با اشاره به معضل سد معبر در این شهر، تصریح کرد: ۹ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۶۰۰ ریال بابت جریمه سد معبر دریافت شده است، اما لازم است شهروندان با احساس مسئولیت نسبت به حقوق دیگران از سد معبر و قراردادن اثاث خود در معبر عمومی خودداری کنند.

محمدن‌ژاد با بیان اینکه بخشی از اموال غیر منقول شهرداری به ارزش ۸۹۳ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال به فروش رفته است، تصریح کرد: پروژه‌های نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی این شهرداری در دهه فجر امسال، اظهار کرد: در این دهه ۹ پروژه شهری با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار جویبار با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرداری، ادامه داد: اجرای زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌های شهر به مساحت ۳۰ هزار مترمربع ظرف مدت یک سال با اختصاص اعتبار ۳۵ میلیارد ریال انجام شده است.

محمدنژاد به کلنگ‌زنی کانال آسفالت جمعه بازار جویبار در دهه فجر اشاره کرد و افزود: چهار هزار میلیون ریال برای احداث کانال و تعریض آسفالت حدفاصل جمعه بازار و میدان کشتی به طول ۴۰۰ متر در نظر گرفته شده که طبق جدول زمان‌بندی در مدت سه ماه به پایان می‌رسد.

وی از آغاز بهره‌برداری از سوله تفکیک زباله در دهه فجر خبر داد و گفت: سوله تفکیک زباله به مساحت ۷۰۰ مترمربع در مدت ۱۸ ماه و با اختصاص پنج میلیارد ریال احداث و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 408363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.