بهره‌برداری از بزرگراه شهید سلیمانی در سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در صورت رفع مشکلات تملکی، بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی در حاشیه بازدید جمعی از اعضای یاوران شورای شهر شیراز از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری، اظهار کرد: پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در منطقه کوهسار مهدی (عج) یک و نیم سال به طور کامل متوقف بود و پس از این مدت با همکاری دادستان و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار از چندی قبل پروژه در هشت جبهه به صورت همزمان کار خود را از سر گرفت.

صالحی با اشاره به برخی مشکلات پیش‌رو این پروژه ادامه داد: تملک و معارضان مسیر از اصلی‌ترین مشکلات این پروژه بود که هم اکنون بخشی از آن ها برطرف شده و بخشی در حال رفع است و در صورت حل مشکلات تملکی کل این پروژه تا پایان سال آینده قابل بهره برداری است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه ها در مسیر این پروژه و در واقع بخش دیگری از آن، تقاطع جام جم است که در مراسم رونمایی از تابلو نام‌گذاری این پروژه با قول پیمانکار و همکاری صدا وسیما در تملک مسیر پروژه قرار شد عملیات آن آغاز شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه این عملیات منوط به همکاری صدا وسیما است، افزود: هم اکنون در حال مذاکره در این زمینه هستیم و امیدواریم این همکاری انجام شود.

صالحی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه نزدیک به ٢٧٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ١١٧ میلیارد تومان آن مربوط به اجرا و ١۵٠ میلیارد تومان مربوط به هزینه های تملکی است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی وضعیت مالی شهرداری، همه پروژه های عمرانی شهر به همت مسئولان شورا و شهرداری با قوت در حال اجرا بوده و شیراز به سرعت به سمت عمران و آبادانی در حال حرکت است؛  بودجه امسال شهرداری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به حوزه عمرانی اختصاص داشت و از این میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای هزینه های اجرایی و ۵٠٠ میلیارد تومان برای تملک هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز افزود: در حال حاضر ٣۴٠ پروژه عمرانی در سطح شهر در حال اجرا است که ١۵٢ پروژه آن بزرگ و یکصد پروژه از این پروژه هم جزء پروژه‌های شاخص در این حوزه هستند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین ٣٠ درصد هزینه ساخت پروژه های عمرانی صرف تملک می شود، خاطرنشان کرد: یکی از اساسی ترین مشکلات در اجرای پروژه های عمرانی، بحث جابه‌جایی تاسیسات است که هم هزینه سنگینی دارد و هم زمان بر است، به عنوان مثال در اجرای زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع) در حالی که هزینه اجرای این پروژه ١٠ میلیارد تومان است، هزینه انتقال برق این مسیر سه ونیم میلیارد تومان است.

صالحی اضافه کرد: تملک‌های مسیر آن نیز در همین حدود هزینه داشت و باعث شد پروژه مدت طولانی‌تری به تعویق بیفتد، البته تا پایان سال این مسیر برای عبور و مرور مردم باز خواهد شد، اما متاسفانه مشکلات حاشیه ای از سرعت پروژه ها می کاهد.

کد خبر 408359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.