توجه به توزیع سفر و ماندگاری گردشگران در نوروز ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در ستاد خدمات سفر امسال توزیع سفر را باید مورد توجه قرار دهیم، زیرا هر گوشه اصفهان جاذبه‌های بی نظیری دارد. بسیاری از جاذبه‌ها نیز معرفی نشده و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگر در آن فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان صبح امروز _۱۲ بهمن‌ماه_ در استانداری اصفهان برگزار شد. فریدون الهیاری، در این جلسه اظهار کرد: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان اصفهان است و در سال‌های اخیر در حوزه سرمایه گذاری و حضور گردشگران رشد فراوانی داشته است. اما در این مدت اخیر به دلیل مسائل بین المللی و گرانی بنزین گردشگر داخلی و خارجی خود را از دست دادیم.‌ امیدواریم ایام‌ نوروز انگیزه‌ای دوباره برای رونق سفر باشد.

وی افزود: ۶۰ پروژه آماده افتتاح گردشگری در سطح استان اصفهان وجود دارد. در ستاد خدمات سفر امسال توزیع سفر را باید مورد توجه قرار دهیم، زیرا هر گوشه اصفهان جاذبه‌های بی نظیری دارد. بسیاری از جاذبه‌ها نیز معرفی نشده و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگر در آن فراهم نشده است. این جاذبه‌های نو می‌تواند انگیزه‌های سفر را افزایش دهد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: نقش فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در سفر بسیار مهم است و با توجه به برگزاری انتخابات، برنامه‌ها باید بسیار فشرده باشد تا برای استقبال از مسافران نوروزی آماده باشیم.

الهیاری خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی بنزین و کاهش سفرها با خودرو شخصی باید برای حمل و نقل عمومی برنامه ریزی انجام شود.

باید گردشگر را در اصفهان نگه داشت

همچنین حجت‌الله غلامی، رئیس ستاد خدمات سفر استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: با افتتاح بیش از یک هزار و ۸۰۰ پروژه به استقبال دهه فجر خواهیم رفت که بخشی از این پروژه‌ها مرتبط با گردشگری است. طبق تجربه باید بسیار زودتر از آنچه فکر می‌کردیم به استقبال این سفرها برویم و آماده باشیم‌.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: اصفهان در راه عبور و مرور گردشگران است، اما نباید به عنوان یک چهارراه به این استان نگاه کرد بلکه باید گردشگر را در این شهر نگه داشت.‌ ضمن اینکه توزیع سفر در استان باید به شکل مطلوبی انجام پذیرد. 

غلامی با اشاره به طراحی‌ پکیج‌های سفر برای شهرستان‌های مختلف استان، گفت: پروژه‌های خاصی برای گردشگران طراحی کردیم که اگر گردشگری‌ به شهر مبارکه یا دیگر شهرستان‌های استان می‌رود دیگر رها نشود.

وی درباره ایمنی سفر تاکید کرد: باید ایمنی و امنیت سفر را فراهم کنیم تا یک‌ تجربه خوب برای گردشگران و یک سابقه خوب برای اصفهان به ثبت برسد. به فکر بارش‌ها و بارندگی‌ها هم باید بود و برای آن برنامه ریزی کرد. وضعیت آزادراه‌های اصفهان مطلوب نیست و این مسائل بر روی ذهن مسافران نوروزی تاثیر خواهد گذاشت و در اسفندماه وضعیت راه‌های اصلی و مواصلاتی اصفهان ترمیم و خط کشی خواهد شد.

رئیس ستاد خدمات سفر استان اصفهان افزود: با توجه به شرایط سخت که در جامعه وجود دارد باید نشاط را در نوروز ایجاد کنیم. باید برای کاهش هزینه‌های سفر برای مسافران و گردشگران که بخش بزرگی از آن به اسکان بر می‌گردد تلاش کرد. از امکانات مختلف در استان از مدارس تا سالن‌های ورزشی و دانشگاه‌ها باید استفاده کنیم تا هزینه سفر برای هموطنان کاهش یابد.

استفاده‌ از رویدادها برای ماندگاری گردشگری

همچنین سید علی صالح درخشان، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این جلسه توضیح داد: ۴۳۳ هزار نفر ظرفیت اقامت استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ است. در گردشگری به حوادثی برخورد کردیم که تلخ بود، صنف گردشگری نیاز به حمایت دارد. تقاضا داریم با یک بازارسازی مناسب بتوانیم گردشگر داخلی را جذب کنیم تا این دوره بحران موقتا تمام شود. ماندگاری سفر را باید در رویدادهای گردشگری و کیفیت خدمات سفر جستجو کرد.

کد خبر 408350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.